I dagarna fyra..0

Tjofrääs bloggen!
Här händer de massor, så därför lite tid för dig tyvärr. :-) Men måste ju såklart in o uppdatera lite.. I förrgår så köpte jag mig en superfin dammsugare, jaa, den är såå fin. Alldeles lila och perfekt för en barnfamilj kan jag lova. Har provat den väl, funkar överallt.. Hehe.. Låter nästan som ja köpt ngn/ngt som ska driva den också. Närå, de e faktiskt jag själv som ska använda den. Eller ja, kanske Magnus testar den nångång ibland också eftersom den står så fint uppställd i köket.. :-)  Men visst e den fiiin??

  Mm, den ska användas väl kan jag lova. Köpte även lite bränningsskivor, så nu ska vi bränna utan dess like.. Jaa, såklart inte musik.. :-) Vi ska bränna ut alla bilder på Linus så de inte kan försvinna ifall de skulle hända ngt me datorn. Bäst o va förberedd, eller hur?

I torsdags så var vi uppe på Norra Berget och träffade Roland, Alfred, Pernilla o Magnus + Magnus syster. Linus o Roland fick leka av sig en massa, åka kana, kolla på djur osv. Mysigt! :-) Så slänger in en del bilder från de också, sötfisarna våra..

 <--Alfred vinkade passande nog precis när ja skulle knäppa kort.. Hihi.. (tror jag iaf)

   <--Buskillen som älskar att busa. Grus i handen!

   <--Gokillarna!!

  <--Åsså fikade vi lite innan de bar iväg o träffa farmor på stan.

I onsdags så va vi och hälsade på ute i fagervik hos familjen Dahlin, eller ja, hälften av familjen.. Tjejerna va ute på husvagnssemester me mormor o morfar. Fast minsta damen i hemmet va hemma iaf, så Linus o Julia busade på. Sedan åt vi en massa gooo mat och Linus tjusades på me katten Laban. Gulltrollet!! :-)

   <--Gav Laban en STOR kram o tjus!

Igårkväll så hade vi en toppentrevlig kväll här hemma, kräftskiva stod på schemat och alla var glada o hungriga! Vi började med mumsig fisksoppa som mamma hade gjort, sedan fortsatte vi med kräftor och potatis o ostpaj som Linda hade gjort. Lisa stod för det mumsiga brödet och alla hade något sliskigt o gott i glaset. :-)
Jättemysigt me hattar på och nallepuh tutor givetvis, haha, jaaa vi hade superskoj! Och såklart slutade kvällen med att vi alla sjung, dansade och skrattade. Huur underbart är det inte att ha familjen samlad och mysa på med go mat? Jaa, helt otroligt! Tyvärr så va ju inte heela familjen samlad, lillasyster skulle åka till Marocko idag så hon va i norge med vänner och va startklar att åka idag på morgonen. Undrans förresten hur resan gått? Hmm, måste nog ta o messa me henne sen.. Aja, de är ju en annan femma.. :-)
Nästa gång ska hon va me å! Lillstumpan våran, hoppas nu att hon har det skoj o myser på i massor i värmen. Himla skoj iaf att Lisa kunde komma o umgås me oss. Ända ifrån Göteborg baaaara för o va me oss, hehe, ja nästan iaf.. :-)

 <--Nyduschad kille!  <--Hattarna på såklart!

 <--Snapsdags!          <--Magnus o Linda alias råttorna! :-)

 <--Jag o Lisa!         <--Såklart lyssnar vi o ser på gamla minnen!

 <--Linda är kär!        <--Å jag med, min hunk till fästman! hihi..

Nä, ojsann va tiden rusar iväg. Ska ju faktiskt snart iväg på ännu mer festligeheter, för att ikväll spelar nämligen Takida o Backyard Babies på folkets park här i Sundsvall. Ska på förfest/mingelparty eller vad man nu vill kalla det innan hos Lindas Niklas. Ska bli skoj, men känns lite som att morgondagen kommer att bli seg. Ojoj, två festligheter på samma helg. Och dessutom småbarnsförälder, jisses.. :-) Men såå roligt ska vi ha ikväll!!
Linus ska såklart sova hos momma han, mysa på me momma o micke i massor. Och ja, busa o trötta ut dem med såklart! Hehe..
Nämen nu få ja sluta, snart är de ju dags att vara där. Kanske ska ta mig en dusch o fixa till mig lite.

Ha de fint o hoppas ni andra som inte ska på spelningen får en helt uuunderbar kväll!

Tjingeling!!

/Mariana

Postat den 2008-08-09 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar