Taaakida och barnledig!2

Japps, igår va de Takida på Folkets park här i stan. Suuperbra är dom ju såklart! Extra roligt att man vet till vilka han har skrivit vissa texter till, nästan så man kan börja släppa på några tårar.. :-)
Närå, men helt klart absolut värt allt att få se dem. Vi började våran kväll hemma hos Lindas Niklas me massa roliga tävlingar och mycket go mat. Jaa, såklart en massa goda drinkar också. Hehe.. Nästan så man skämme bort sig själv lite väl mycke nu när de ha varit så mycke festligheter.. Men men, sommarn är snart slut o mörkret närmar sig. Typiskt!

I höst ska vi i alla fall åka uppöver fjällvärlden, stugan tro jag känner sig liiite ensam där uppe. Ska försöka få me oss Magnus bror Stefan också, vore så skoj om han följde med. Men sen ska de ju passa me datum för allihopa! De e så himla mysigt när vi är alla tillsammans, la familia lixom! :-)

Idag ska vi bara ta de lilla lugna innan vi ska bort o mysa o hämta hem Linusen, som jag skrev igår så sov han hos mormor o micke igår. De hade varit ner på drakbåtsfestivalen o Linus vågade åka en karusell. Gissa om jag är stolt? Lilla gubben som inte har velat åka sådanna förut, utan helst bara kikat på de andra. Men han ha visst peppat på sig själv o vågade helt enkelt åka, duktiga killen! Saknar honom såå enormt när han är borta, även fast det är himla skönt att bara få vara litegrann också. Idag låg vi enda ti klockan 12 i sängen, lästa tidningen, reklamen o bara jäste. Precis som man ska göra om man är barnledig, ta vara på stunden o inte stressa hit o dit. De kan man göra alltför mycket endå när man har barnet med sig sen.. :-)  Aja, alla gör väl som man vill. Men ha så svårt att förstå dessa människor som verkligen inte kan slappa, utan måste rusa hit o dit bara för att barnen är hos mormor el farmor eller va de kan vara.
Känner inte fler som jag? Bara få vara lite räcker helt o hållet, dagarna rusar endå iväg så snabbt..

Nu är det dags för frukost-lunch, ska bli suuupergott även fast de känns som middagen är nära. Vi ska ha söndagsmiddag me familjen, myspys såklart!! Min älskade bästaste mamma ska göra lasagne, medans jag o systeryster ska fixa lax, potatis o romsås. Mumsfillibabba!!! :-)
Lägger in mera bilder från helgen senare ikväll eller imorgon, superroligt ha vi haft heeela helgen i alla fall. Tack Niklas för en helt otroligt trevlig tillställning hemma hos dig, och TACK TAKIDA för en helt superduper trevlig spelning!!

Tjingeling people!

/Mariana

Postat den 2008-08-10 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av pernilla den 2008-08-10 (18:18:35) http://pumzan.blogg.se/

"Känner inte fler som jag? Bara få vara lite räcker helt o hållet, dagarna rusar endå iväg så snabbt"

Jag tror inte jag känner nån människa som är så driftig å har tusen saker å göra än du ;) Lilla husfru..

Slappa är kanon å det känns skönt å höra även du gör det ibland..hihi ;)Hoppas vi ses nå i veckan. KRAM

Postat av Therese *Mamma till Melwin* den 2008-08-11 (07:38:21) http://mammanordellt.blogg.se/

kika in GOD MORGON!! HOPPAS du få en bra dag

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar