Dagis, lek o livet..0

Jaa, jag vet att jag skulle ha lagt in lite fler bilder sen helgen. Men ha inte funnits tid till det, ha varit så mycke annat skoj o pyssla med.. :-) Så, vad kan vi ha gjort de sista dagarna då.. Joo, i förrgår så åkte vi på en tripp enda upp till Bispgården. Hälsade på Lisa o Lillemor i deras stuga i år igen, mumsade go mat och träffade även Helena.. Skoj skoj!!
Så laddar in några bilder från de här.. Hade gärna velat lagt ut några filmer sen våran lilla skönhet dansade loss, men vette sjutton hur man gör. Tro ja ska ta reda på de snart.. Hehe..

 

Igår så va det inte mycket som stod på schemat, inte under dagen i alla fall. Regnet föll utanför vårat fönster när vi vaknade, så jag o Linus åkte på coop o handlade. Där fick fisen ha en egen vagn medans vi gick runt o plockade varor. Såå duktig kille man har, fast de förstås, lite bus blev det såklart!! Hehe.. Sorry pappsen, men han hittade faktiskt en suuperfin ROSA cykel... Hihi... Ville bara ha den.. Haha!!

  <--Sööt va? :-)

Senare igår eftermiddag så kom Roland, Alfred, Pernilla o Magnus hit o käkade me oss. Gjorde helstekt potatis i ugnen och fläskfile. Mums, va gott det blev! Vi alla åt så magarna storknade, fast avslutade me frukt o kaffe. Så det blev himla bra faktiskt! :-) Grabbarna sprang runt runt här hemma, trötta o svettiga. Så himla roligt o se dem ha roligt tillsammans och faktiskt se dem leka med varandra. Även nu så skulle man ju vilja lägga en fiiin film på våra springande maratonlöpare, MEN kan inte.. HJÄLP!! Nåja, knäppte en bild i alla fall.. :-)



Idag så var det dags för första dagen på dagis efter sommarledigheten, och eftersom de är nytt dagis så blev det inskolning på nytt. Så imorse traskade jag o lilleman över vägen på det nya fiiina dagiset med den finaste tomten. Härliga fröknar är det såklart och en massa bra saker har de för sig, är verkligen suuupernöjd!! Som en förälder ska vara antar jag!?..
Det va även en annan liten tjej som hade inskolning, en riktig sötfis me pippilotter och hårspänne såklart. Så slänger ut nå bilder på min gullgosse, duktiga killen som jag också måste skryta med.. Ho ho..

   

  

Mm, han hittade en tjej under vinbärsbusken. Där satt de små liven och matade varandra med vinbär, ni kan ju bara se vad gulligt det ser ut. Man blev ju som alldeles käär i ungarna! Såå gulligt!! hihi..

Nu ska jag o prins Linus gå ut igen, ta oss en promenad bort på affären o handla lite. Sen ska vi leka av oss lite i lekparken tro jag nog allt. Sen är det dags för middag o pappsen kommer hem..

Tjingeling! Ha en bra daaaaag!!

/Mariana

Postat den 2008-08-14 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar