Mardrömsnatt..0

Mm, vilken natt. Helt slut i både kropp och huvud, Linus ha fått hög feber och hostar så han nästan kräks. Uscha, vad man lider me honom.
Men ringde på sjukvårdsrådgivningen imorse och fick en tid klockan 11,30, väl där fick vi inte komma in förän 12,30.. Sällan de ska vara sånna förseningar!! Men men, bättre de än ingen hjälp alls..
Så nu har de tagit halsprov på honom, vilket vi får svar på inom några dagar förhoppningsvis. Sedan kollade de honom rakt igenom för att kolla så lungor och allt sånt va bra, och som tur va så lät att fint. Så förhoppningsvis så visar de inget onormalt på halsprovet heller..
Tyckte de va tokjobbigt att ens finnas med i rummet, trött och me gråten i halsen så kämpade vi oss igenom läkarbesöket. Som även hade 2 läkarstudenter med, inget illa emot dem, men jobbigare när fler är med tycker jag. Och sen att de försöker få mig och tro att jag själv överdriver det hela gjorde ju inte saken bättre, men jag stog på mig och fick tillslut den hjälp jag ville ha!!
Så nu ha vi fått någon dundermedicin, så håller tummarna att hans hosta ska försvinna nu de närmsta dagarna. Eftersom han haft hosta nu till och från i 8 månader så känns det som att det är på tiden att den försvinner nu!!!! Är så less på att ligga på aga och känna sig osäker på hur han mår, nu är det nog!

Igårkväll var jag på Me&I-party hos Ki, en mycket trevlig tjej som jag lärt känna genom familjeliv.se. Jätteskoj o träffa andra också, men att få se de såå fina kläderna va ju ett absolut nöje! Plus den goda fikan hon bjöd på, mumsigt hembakat bröd med go fyllning och te. Såå gott!! Tack Ki för att jag fick komma!! :-)
Hittade ju en del finfina kläder åt Linus, måste ju bara visa.. hihi...

         <--Fiiina va?? hehe..

Blir hemma från jobbet imorgon iallafall eftersom Linusen e sjukis, såå himla trist för man missar ju en del av de roliga me jobbet. Praktiken!! MEN, ska försöka se om jag kanske kan få åka och göra den nästa vecka. Får ju i sånna fall åka själv, men de e de ju värt. Skulle va skoj och komma ut, dessutom lär man sig mera också. Iallafall med det som jag ska lära mig, kassauppräkning.. :-)  Inte lite heller och hålla reda på, men de ska nog läras in så fort som möjligt.. :-)

Nää, nu ska jag försöka ta och göra middag. Idag ska jag göra kokt potatis och fiskgratäng, syrran e här o hälsar på så då bliré fisk.. Mumsigt!!

Ha de fint... Herrååå!!

/Mariana

Postat den 2008-02-27 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar