Dagisstart..0

Mm, dagisstarten har gått utmärkt. Såå himla duktig, fast måste erkänna att han e bra elak ibland. Självisk o ska absolut inte dela med sig, himla dumt! Men de säger att jag inte ska va orolig och att de ska gå över, så få väl lita på personalen. Men visst känner man sig lika elak som mamma såklart.. Hua!!
Idag målade vi teckningar på dagis, mycket skoj tyckte Linus. Fast de va lika skoj o måla i ansiktet också.. Haha!!

I onsdags så va ju Magnus me Linus på dagis, å idag o igår så har jag varit med. Just nu sitter jag faktiskt hemma och gör inte mkt alls, de tyckte jag skulle prova lämna honom en stund. Vilket är roligt, fast samtidigt pirrigt! Det går säkert bra, även fast man saknar honom..
På måndag o tisdag är de fortsatt inskolning, men beror ju på då hur de går. Och hur länge man ska vara med då.. De få vi se, ny vecka blir de ju men borde inte krångla nå tycker ja. Imorse så drog Linus iväg själv in på avdelningen medans jag höll på o klä av mig, mycket bra! :-) hehe..
Så hoppas de blir lika på måndag när Magnus ska va me igen.. Själv ska jag vara på utbildning me jobbet, tro de började med sortimentkunskap vilket kan vara himla bra o veta. Skojsigt!!
Fast måste erkänna också att de e jobbigt o måsta sitta på en stol hela dagarna, usch, en annan e ju va o springa o jaga Linus jämt. Haha!!

I helgen händer inte allt för mycket, Magnus har varit dålig han. Så va hemma igår från jobbet, men for idag. Vilket han kanske inte borde ha gjort, skitsjukan har sprungit ikapp honom såå fyyy!!
Än sålänge har jag o Linus klarat oss, så får hoppas de inte bryter ut. Fast jag e orolig i magen också, men som kanske även kan vara inbillning. De kan man ju aldrig veta.. *håller tummarna att man klarar sig*
Nää, så inget livligt blir de för oss inte. Suck!!
Hade ju faktisk tänkt gå ut en sväng ikväll, men tyvärr. Å sedan va vi bjudna på partaj imorn me, men inget av me de heller.. :-(

Såå, ska iväg o hyra oss några filmer senare på eftermiddan. Krypa ner i soffan efter middagen o bara jääsa, skönt de å!!

Nää, dags o pyssla lite när man äntligen e själv hemma. Inte ofta de händer inte.. hehe..

Ha de gott bloggers!!

Lägger in nå bilder från dagis å såklart!! hehe.. Dåliga bilder, men ändå nånting..

   <--Ute på gården.         <--Står vid spisen o lagar mat.   
  <--Målarstund, lite kladdigt.. :-)    <--Mm, duktig e jag!!

/Mariana

Postat den 2008-01-25 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar