Semlor e mums! (tycker vissa)0

Mm, precis. Vissa älskar semlor, vissa inte. Jag är en av dem som inte alls tycker om de där gräddsemlorna, uscha. Men igår kom Roland, Pernilla o Magnus o hälsade på oss. Å de hade köpt me sig semlor m tillbehör, fast till mig hade de köpt chokladbollar. MUMS!! :-)  Såå snällt o tänka på mig me.. Tack!!

Men lägger in här några bilder på våra egna gräddbakelser som äter egna goda semlor utan mandelmassa, å de gillade det verkligen! Haha..

   <--Roland tyckte de va mums!          <--Linus också!

  <--Grabbarna leker av sig innan de va dags för sova.. :-)

Sedan så fick även Linus en liten "börjadagispresent" igår av oss, en alldeles egen ryggsäck! hihi.. Gissa om han va nöjd? Gick runt här mallig som bara den, haha..

           Mm, visst e den snygg!!!??

Idag hade jag tänkt o åkt upp ti Härnösand å gå på dollar store, men latmasken i ryggen bet åt, så vi blev på hemmaplan. Blev bjuden på lunch hos Roland o Pernilla, så ska strax åka bort dit. Inte helt fel de inte!! Hehe..

Senare idag ska jag, mina två systrar och Linus åka o träffa min farmor. Äta mumsig middag me henne å mysa på, ska bli jätteskoj. Tycker de e allt för sällan man träffar henne, dumt! Ska ta tag i de också!!
Magnus får däremot stanna hemma, eller ja, han vill väl heller inte störa oss. Blir ju mer som en i mängden, han tycker de e roligare ifall vi åker hem ti henne istället o hälsar på. Men just idag ska vi ut på stan ngnstan å käka.. :-)
Så dum som man är, så har jag gjort iordning middag till honom. De enda han behöver göra e å koka ris, snacka om att jag skämmer bort han!!! Jaaa, jag vet! Såå dumt, men va gör man inte för sin bästaste älskling!! *flört*

Det är ju som sagt min sista mammalediga dag idag, så det är bäst o njuuta tokmycket av den. För ikväll ska vi lägga oss i tid eftersom vi ska upp allihop imornbitti. Linus har sin första dag på dagis, å där blir Magnus för jag ska på min första dag på jobbet. Eller ja, vi ska träffa de högsta cheferna.. Iiih.. De ska presentera sig å hela företaget, så de ska bli jätte spännande!!

Ska ta o gö mig helt klar nu, kan ju inte gå ut som jag ser ut nu. haha.. Men Pernilla, jag komma som ja äää!! Haha.. Mjukisar o stooortröja!! :-D

Tjing på er!!

/Mariana

Postat den 2008-01-22 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar