Sjuka, men nu friska..0

Hejhej alla mina trogna läsare!! :-) 

Den här helgen har varit den värsta på länge, usch, ha legat i magsjuka..
Dra lite av en kortare version av hur sista tiden sett ut för de nyfikna.. hehe.. I fredags va jag o Linus på dagis, vilket gick jättebra. Jag lämnade ju t.o.m. honom ett par timmar och allt gick toppen, fast han hade kanske bajsat lite väl mycket. Men vadå, kanske tänder på g va tanken..? Aja, inget mer hände iaf..

Det hela började egentligen i onsdags, Magnus började känna magvärk och slutade med en massa toabesök hela natten. Så han va hemma hela torsdagen, men tyckte ändå att de kändes bättre så han gick o jobbade fredagen. Å när Magnus e hemma brukar de vara nå speciellt, brukar ALDRIG hända lixom.. Så min tanke va ju att, "-Jaha, när är de min tur då?"
Aja, efter att vi kommit hem från dagis på fredagen blev de lite bite line mat och sedan hade vi bestämt oss för o ta de lugnt eftersom Magnus inte mådde nå vidare. Dessutom hade jag börjat kännt lite obehag i magen plus att Linus va orolig, va de nå skit vi skulle åka på eller vad?

Nåja, åkte iaf iväg o handlade ute i birsta. Kände hela tiden att nånting inte stämde, jobbig shoppingrunda kan ja lova! Men fick tag i det mesta jag hade skrivit upp på matnotan.. MEN, hade aningar att kanske skulle jag ta några colaflaskor också. Kan ju va bra o ha ifall de blir nå, å samma me avfallspåsar.. Kan ju också va himla bra å ha.. Hehe..
När jag äntligen va påväg ut ur butiken kände jag mig lättad, snart hemma!! Fast när man sitter i lugnan ro och är påväg hem känner jag bara att "nu kommer de!!"  Så fort in på sidan och snabbt upp me påsen!! Låter skitäckligt, men så va de faktiskt, vilken jäkla tur att jag köpte påsar på affärn. Annars hade de slutat väldigt illa me bil o allt, hua!! Usch, vill inte ens föreställa mig.. Blää!!
Nog om snuskprat, kom iaf hem efter många om och men. Kastade mig ner i soffan å låg där resten av kvällen, usch va illa man mådde..
Senare på natten så började det för Linus, lilla stackarn fick bajssjuka. Usch, i sängen, på honom, ja lite överallt.. Så när man mådde som värst skulleman ta reda på de också, ojojoj, men va såå äckligt!! Dessutom så va ju inte Magnus tipp topp heller, men såå himla glad att vi båda va hemma nu när de va första sjukan för Linus och samtidigt som vi alla blev sjuka..
Hela lördagen låg man i koma känns de som, eller ja, mamma kom hit me lite tabletter. Lite av varje faktiskt, vätskeersättning o lite annat smått o gått. Blev mycket piggare på det jag iaf, så redan på lördagkväll kände jag mig piggare. Nu är ju som tur e alla pigga och glada, men vilken helg alltså.. Uscha!!
Nog om detta nu!!

Skulle så himla gärna åka till min farmor och umgås me henne nu, fick reda på att hennes "vän" somnade in i fredags eftermiddag. Blir så ledsen för hennes skull, vem ska hon nu hälsa på varje helg? Pyssla om och laga mat åt? Usch, tycker de e jobbigt. Men han hade ju levat sina 88 år, så tyvärr e de ju livets gång. Men ändå??
Ska åka o umgås me henne så fort jag kan, men måste nog vänta några dagar ifall sjukan sitte kvar i kroppen. Vill absolut inte smitta henne, hon ha varit sjuk nog..

Mm, ännu en dag ha jag varit sämst på o skriva.. Har noll fantasi och känner mig såå himla trött, ska kanske ta o sussa snart. Imorn ska jag lämna Linus själv på dagis, spännande!! Åsså ska Magnus hämta honom på eftermiddan.. Komma gå fint tro jag!! :-)

Ha de bra!! Tjooo

/Mariana

Postat den 2008-01-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar