Fränstafestival, å här sitter jag..0

Ojojoj, tänk att det skulle bli en till Fränstafestival utan mig. Typiskt!! Jag valde helt enkelt helt fel kväll, de va ju ikväll man skulle gå. När alla andra är där, ojoj.. Men inte gråter jag för de inte, Magnus är ute för en gångs skull och jag unnar honom det. Såklart!! Jag menar, det är inte varje gång han vill gå ut o roa av sig lite så kan ju absolut inte klaga.. :-)
Pratade med dem för ett tag sen, och sååå roligt hade dom. Ååh, dåligt avis man är då!!
Själv sitter jag hemma hos svärfar, datorn igång såklart och Linus sussar gott i farfars säng. Mysfisen min! Hela dagen ha vi varit tillsammans han och jag, varit o spanat på en massa fina bilar på "Midwest Car Meet" här i Fränsta idag. Gissa om man åter blir sugen på o skaffa sig en riktig jänkare!! Ååh, de bara kliar i fingrarna.. MEN, ska först och främst hitta oss en riktig drömvilla för att sedan se hur mycke de blir o göra på den.. Sen kanske man har råd att köpa sig en fiiin bil, längtar såå till den dagen! Skulle iofs säkert ha råd o köpa en bil nu, men bor man med en ekonom så finns inte ens tankarna på en tredje körbar bil. Så än sålänge finns den i drömmarna!! :-) OCH såklart blir den billigast där, hehe..

Som sagt så var vi ju och spanade på en massa fina bilar idag jag o Linus, pappsen va hemma och jobbade. Köpte oss några lotter, och tro de eller ej, vi vann oss en termos (en "dejting termos" som Kilen valde att kalla den) Haha.. Sedan så vann vi även oss en liten chokladkaka, mums fillibabba tänkte Linus innan mamsen (jag) gömde undan den.. Elakt va?  Haha..
Tog o häpnade folket med att ha kjol dagen till ära också, tror faktiskt de flesta blev ganska solbländade av mina enormt solade ben. Eller?? Haha.. Ojoj, va nog första gången man visade dem offentligt i sommar. Shit vad jag måste sola o bli brunis nu under semestern. Om nu solen behagar att komma någon gång. Som de ha varit nu så ha ju inte direkt solgudarna varit med oss.. :-(
Jobbar bara en vecka till, sen är de hela 3 veckor innan man sätter sin fot innanför dörrarna på jobbe igen. Ska bli helt underbart att få mysa och bara inte göra nånting, tokskönt!
Eller ja, ska ju faktiskt neröver skåne och göteborgs trakterna. Måste ta o hälsa på släkt och vänner för en gångs skull när man är ledig. Har på tok för mycke dåligt samvete för att man är så lat och bekväm av sig. Hua!! Inte bra alls!!

Imorgon bär det av neröver stan igen, jobb väntar på måndag morgon klockan 7,00. Tror ni jag längtar? Njaaaee, sådär om jag ska va ärlig. Vill ju ha semester!! Har ju egentligen haft en veckas ledighet nu, men de va inte frivilligt. Utan jag har ätit penicillin så har vilat i massor och varit med familjen. Hela 2 penicillin kurer.. Ojoj.. 
Men ha varit tokskönt att bara fått varit och ägnat sig till att bli frisk. Hoppas bara nu att det blir så och att jag slipper några fler överraskningar, uscha mig, de vill jag inte!!

Så åker tyvärr neröver själv imorgon, Linus stannar me pappsen uppe i stugan o myser tills på tisdag iaf när jag kommer upp efter jobbet. Ledig onsdag så åker ti lugnet direkt... :-) Konstigt va?

Annars så händer de inte mycket i våra liv just nu, Linus får bara mer och mer vilja och svårare och svårare blir det att säga ifrån. De gäller att man står på sig verkligen, annars blir de inge bra.

Nää, ska ta o ägna mig lite åt o kika tv eller nå. Kan inte festivalen vara slut snart så jag kan hämta hem mina käraste och få åka ti stugan o sooova.. :-)

Kram o hej allesammans!!

/Mariana

Postat den 2008-07-19 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar