Vasalopps söndag!0

Japps, precis vad det är. Vasaloppet är på tv:n och om knappa 2 timmar ska de väl gå i mål, skoj skoj! Skulle också vilja ha den där motionen och viljan för att kunna åka loppet. Men närå, sen jag slutade me skidorna så har dem legat på hyllan sen dess.. Hmm, inte allt för bra va?
Men har mycket starka funderingar på att börja spela något igen, en lagsport alltså.. Tyvärr tror jag inte att jag kan spela fotboll igen, men något liknande vore skoj. Såå himla trist att mina knän e paj, tänk om man va som förr..?
Under den mest vältränade perioden höll man på med mycket...Fotboll, fridrott (ibland), löpning plus skidor på vintern.. Inte illa va? :-) hehe.. Stackars mamma som fick skjutsa en hit och dit... Ojojoj..
Vältränad och massa energi, vore ju inte helt fel.. Aja, en dag ska jag vara tillbaka i den formen verkligen. För man mådde så himla bra då och orkade springa hit och dit. Alltså man vill ju inte direkt bara sitta på sidan av planen då ens egna barn en vacker dag kommer sporta me något, då vill jag fasen vara med!!
Kunna ta med dem ut o träna på kvällarna osv, jaa ha kåndis som sagt!! :-)

Idag ska vi som mest bara ta de lugnt igen, Magnus verkar ha hamnat i sjukan han med så han blir nog hemma idag. Själv tänkte jag ta mig en sväng ut ti Birsta el nå, såå uttråkad som jag skrev igår. Tänkte ev åka förbi syster yster o dra me henne ut, kanske hon e dålig efter gårdagen...? hihi.. Nää, nu ska vi pigga upp na!! hoho..

Linus verkar iallafall piggare, han åt lite mat igår. Eller förresten åt han en heeeel portion, duktig! Men idag ha vi endast fått i honom välling än sålänge, men de duger fint de med såklart!
Febern har dessvärre kommit tillbaka, han ligger redan på 39 graders feber. Men ha gett honom en subb nu så vi få hoppas de går över igen.. Men de kan ju faktiskt va så att viruset han bär på måste ha sin egen gång, eftersom penicillinet bara biter på hans röda öra och bakterierna i halsen.. :-)
Men bra e ju de iallafall, huvudsaken han e piggare och att vi får i honom lite mat och dryck iaf..

Dags o duscha av sig lite.. Ha de fint!!

/Mariana

Postat den 2008-03-02 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar