Sjuk åter igen, suck!!0

Hmm, inte bra detta. Helt enkelt inte orkat blogga sista tiden, ha varit mycke på jobbe o sedan när man väl ha varit hemma så ha jag varit sjuk nu sista dagarna. Ha åkt på halsfluss, så va hos läkarn igår o fick åt mig lite penicillin. Så faktiskt idag mår jag mycke bättre, känns underbart o kunna äta nånting igen o inte bara nyponsoppa.. :-)

Förra helgen så fick vi besök av mormor o micke igen, såå mysigt när de kommer och Linus tycker det är ännu roligare. De leker med honom så han blir alldeles slut hela han, sover som en stock när de ha varit tillsammans. Hehe..
Iallafall så tog vi med oss glass efter maten och gick ut till lekparken som ligger här bredvid, käkade lite där plus att Linus fick leka lite innan läggdags. :-) Ska lägga in lite bilder sen ska ni få se att vuxna också kan ha roligt på lekplatser. Hehe.. Jaaa, iallafall Magnus o Micke!!

Den här veckan har vi inte gjort alltför mycket i vårat sovrum, jag har legat däckad efter jobbet de dagar jag jobbat. Sen så blev jag ju sjukis nu rå, som tur e så är man ju på bättringsvägen nu iaf. Men blir en mycket lugn helg nu så de ska bli skönt!
Ska faktiskt åka upp ti stugan me lite grejjer, har ju köpt nya o fina madrasser till solstolarna. Så nu till sommarn ska de bli mycke slappa i solstolen me kanske en smaskig drink, å bara ha semester när man ska ha de. Lovely!!
Få ju hoppas på gott väder.. Men som de verkar nu så ska de väl bli så också!

Sen har jag bara en liten tanke som jag vill ta upp.. Detta me vårdstejken!! Fattar inte hur det kan vara på detta viset? Att patienterna ska bli undanskuffade så de inte ens vill ligga kvar på sjukhuset. Förstår att de bara vill hem när man blir behandlad så, herre jisses!! Usch o fyy!!
Alla mina tankar den sista tiden har gått mycke ti Janne, vill bara komma o krama om dig. Kan inte ens tänka mig hur jobbigt de ha varit den sista tiden. Här ligger jag o har krämpor me halsfluss och du har varit inne på operation, man ska ju skämmas rent ut sagt!! Inge mer klag för mig säger jag bara!
Läser du detta så ska du veta att vi tänker på dig o att så fort jag är frisk, jaa åsså Linus såklart, så kommer vi upp och hälsar på dig/er!! Sålänge kan du njuta av bilderna på lille prins!
Vi saknade dig på sista april, inget blir sig riktigt likt utan dig ska du veta!! Bästaste Jaaaaan!!! Kraaaamar i massor!! Hehe..


  <--Charmören!                           <--Linus me pappsen!

  <--Linus, pappsen o Micke..    <--Linus me mormor..

  <--Söötunge!                               <--Smiter... :-)

Nää, dags o grejjsa lite. Eller kanske bara ligga på soffan o jääsa eftersom man e sjuk.. Ska faktiskt försöka få i mig en liten macka el liknande. Halsen känns mindre svullen nu så kanske de går o äta nå annat än nyponsoppa. Hehe..

/Mariana

Postat den 2008-05-09 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar