Sådär ja..2

Då va valet i USA klart, vilken tur att Barack Obama vann. Är såå glad för det, kommer nog bli skitbra de! Tror på mycket av det han säger och tror inte han kommer att svika sina väljare. Ojoj, å tänk er vilket liv hela familjen får...Lyxliv!! Fast de e klart, livet i lyx kan ju heller inte alltid vara såå himla kul. Men men...
Är superglad för USA och tror också på Obama som president!! :-)

 

Nåja, nog om de nu.. Vad ha hänt i vårat avlånga land då? Hmm, joo massor!! Önskar de kunde vara val här snart igen så de där jäkla moderaterna kan försvinna bort från "tronen".. Usch, vad jag absolut inte tycker om de dom gör hela tiden. Fyy bubblan!!

I helgen ha de inte varit alltför mycket aktivitet, jag har jobbat som mest. Eller ja, i fredags så va vi upp och hälsade på Linus farmor på kyrkogården. Tände ljus och sedan hälsade vi på lille Viking o mamma Anna-Maria i Ljunga, söötungen!! Ojoj, blev ju kääär!! Något sugen man blir på bäbis då, heeela tiden typ! Ojoj...
När vi hade hälsat på där så for vi vidare till moster Disa, där fikade vi massa gott o surrade på litegrann. Konstigt nog så känner man verkligen lugnet direkt när man kommer dit upp. Allting stannar o man känner bara att man skulle kunna stanna där för alltid.. MEN, de funkar ju inte riktigt så. Finns inga som helst jobb för min del där uppe så ganska svårt o bosätta sig där då.. Dumt!! Men men..
Mysigt o träffa allihopa igen, tråkigt nog så va de ju Halloweenfest i lördags som jag inte kunde stanna på.. Eftersom vi skulle ha inventering klockan 5,30 på söndagsmorgonen... Iiih...
Nåja, det gick jättebra på den och vi vart klar ganska snabbt. Tråkigt nog så sitter de smålappar kvar i heeela butiken nu, de får ju inte tas bort förän allt är godkänt och klart "uppifrån"... Mm, precis.. Ni förstår va?? Daaaaahh!!!

I lördags så var vi iaf bjuden hem till syster killes nya lägenhet, tokmysig måste jag säga. De ha gjort ett extrarum åt den minsta i familjen och allt blev verkligen superbra! Tokgod mat o trevligt sällskap, kände mig bara sååå himla tråkig bara.. Eftersom jag skulle upp morgonen därpå, hualigen, bläää... Men men, va ganska skönt o köra å.
Däremot så lurade Niklas i Magnus både de ena och de andra, lite wiskey o lite vin. Blev helt ställd jag, han ha väl aldrig ens provat sålänge jag funnits med i bilden...? Whaaat lixom?? Hahaha..
Aja, tänkte mest på hur han skulle må dagen efter jag eftersom jag inte skulle va hemma. Linus va ju fortfarande hemme...Hmm.. MEN allt gick super SÅKLART!!! Varför tvekar man ens? Dum är man ju.. Jaja... :-/

I måndags så började vi vårat nya schema på jobbet, är verkligen suupernöjd jag. Förutom helgerna som blivit bytta, men de kommer bli bra sålänge jag inte planerat något. För de va ju höstens aktiviteter som blev drabbade.. Men men.. Allt löser sig efter lite gnäll o tjurighet.. :-) Hehe..
Har iaf en kvällsvecka plus att jag jobbar helgen då och sedan en morgonvecka o slutar senast 15 på fredan, så ska absolut inte klaga alls på schemat. Mums, va jag njuuuter!! :-)

Joo, vet ni va? Linus ska ta kort idag på dagis, skoj skoj.. Så tog på han de finaste idag, snygg tröjan o snygg skjortan åsså jeansen.. Komma bli fiiinast min lilla ögongodis!! Frågade han imorse hur han skulle göra när kameran kom fram.. Då log han bara emot mig o skrattade, söötungen!! Guud va jag älskar honom, verkligen mitt bästaste allt!!!!

Slänger in några bilder sen i lördags när vi va hos N o L, Linus va såå himla duktig o byggde me leksaker för 5-åringar.. Mm, de e sant... Brio Bygg, jätteroligt tyckte han såklart.. Så nu vet vi vad vi ska önska till han i julklapp o födelsedagspresent.. :-) Hehehe...

Ha de fint så syns vi snart igen!! Tjing Tjing!!!

   <--Bygger!

  <--Spelar gituarr me Niklas.. :-)

/Mariana

Postat den 2008-11-05 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Lindaa den 2008-11-05 (20:08:06) http://lindaloo.blogg.se/

Roligt med kort från i lördags ! :) Lät sött med "lindas kille" haha, söta du. Så kul ni kom !

Jag är så impad av linus lek o pyssel med G's leksaker, blir mkt roligt i klappar i år !

Och snart fyller jaaaag ååååår !

Postat av Lindaa den 2008-11-09 (19:49:36) http://lindaloo.blogg.se/

Du är utmanad ! :-) Läs mer på min blogg ! puss o kram

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar