Måndag o maskinen pajjjj!!! :-(0

Jahapp, då satt man här igen. Vid dumburken! :-) Har kommit hem från jobbe o känne mig fööör pigg för att ens gå o sova just nu, va hemskt! Fast har ju faktiskt sovmorgon imorn, eller ja, Linus ska ju va hemma me mig tills jag börjar jobba. Men endå, bara få ligga o fisa i soffan o dra sig i sängen extra länge är ju heelt underbart!! Eller hur?
Faktiskt så ska Bodil o Jennifer komma bort imorgon, skoj som tusan! Ska bli roligt o se hur Linus o Jennifer leker me varandra den här gången, brukar ju gå bra, men man vet ju aldrig hur de små liven tänker ibland..? Försvara sina grejjer o sitt så kallade "revir"... Haha..

Men vet ni!!! Imorse när jag skulle ställa mig på min älskade "maskin" så funkade den inte?? Vad ha hänt?? Stejkar den för att jag inte kunnat umgåtts me den på några dagar?? Neeej, min liv bara raserade! Shit, vilken pers.. Hur ska jag ta mig till nu då? Måste ju verkligen åka tillbaka med den o bli lite sur o grinig som man ibland kan bli.. :-/ Vill ju ha en ny nu på en gång, för den e ju verkligen suuper!!  Magmåttet ha ju minskat, tro de eller ej!!

Ikväll va de extra roligt o jobba, våran lilla "vaktis" e så himla rolig. Smyger runt där bland hyllorna o ut o in o in o ut.. Ja, ni som jobbar i butik vet va man menar. När man iaktar dem ibland så ser de bra roliga ut. De står där med sitt bittra halvleende o småhejjar på kunderna, medans de egentligen vill be alla gå hem så de få gå hem o sova nångång... :-) Hahaha.. Går inte annat än o skratta lite åt dem ibland.. :-)
Har fått en del gjort idag på jobbe faktiskt, å imorn ska de bli ännu mer gjort. Har så mycke idéer just nu, så de ska bli en del förändringar både här o där. Finns en del o "peta" i om man får säga så...

Annars så rullar livet på i ganska rask takt, ja i alla fall för Herrn här hemma. Han fyller hela 32 år imorn, GRATTIS får man säga! Så idag gjorde jag klart tårtbotten o la den så den ska va extra saftig o go när gästerna kommer imorn. Å eftersom jag tyvärr jobbar så få jag väl hoppas att de finns en tårtbit kvar tills jag komma hem runt 22,30 imornkväll.. MEN, egentligen går de väl ingen nöd på mig ifall de skulle ta slut. Ska ju inte vräka i mig sånna sliskigheter egentligen, men visst, ibland e de himla mumsigt!! :-)

Funderar på o göra en stooor o go smörgåstårta framåt helgen, vore himla gott de. Men frågan är väl om de kanske ska hoppas över...? Lär väl vräka i mig de mesta själv, hua, näää de går ju inte! Ska ju ner i kilon, inte upp!!
Förresten så blev vi bjudna på middag uppe i västra på lördag, skoj skoj. Hoppas bara att karln inte ha bokat in nå annat, fö mysigt skulle de va o träffa allihopa igen.. Käära älskade släktingar, guuud va jag saknar er ibland!!!

Idag va de även maskerad på dagis, Linus skulle va utklädd till en vampyr hade jag tänkt. Men så hade inte våran lilla bestämda kille alls tänkt inte.. Utan den vägrade han bara att ha, konstigt egentligen..? Njaaee, men den va ju supertuff!!
Nåväl, nångång kommer den väl till användning. Kanske till halloween eller liknande..? Föhoppningsvis!!

Kanske ska ta o fundera på o gå o sova lite? Nu när jag ha fått skrive av mig en massa här igen, såå skönt!! För de e ju helt underbart att bara få surra o surra utan att bli avbruten hela tiden, eller hur? Ngn som lyssnar, fast egentligen inte ens finns där..? Jaa, ibland lever man som i en drömvärld. Inte sant? Men bra underbart e de å!! :-)

Soov gott allesammans, för de ska jag göra när jag väl kryper ner.. :-)  Tjing Tjing!!

/Mariana

Postat den 2008-10-06 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar