Vardag...0

Mmm, här e de vardag.. Suck o stön! Visst e de ganska lugnt o skönt, men samtidigt måste man kliva upp sådär toktidigt på mornarna o jobba o lämna på dagis. Sedan ska man hem, laga mat o mysa innan de e dags för läggning igen. Sen så upprepas de varje dag.. Jaaa, ni förstår ju va man menar..?
Men visst, det är ju supermysigt när man få de där sista o första timmarna me gofisen. Han ha blivit såå himla gullig o ska mysa o kramas så mycke nu, tänk om han alltid kunde vara såhär liten.. :-) Hehe..

Imorgon är jag ledig och ska absolut inte göra nånting känns de som, ska försöka städa lite på förmiddan men efter de så blir de nog bara slappa o må gott. På freda är jag ju också ledig eftersom jag jobbar i helgen, så då ska vi hälsa på Linda, Mio o Elvis. Längtar som en toka!! Ha varit en massa förkylningar o magsjuker som ha satt stopp för oss att ses, inte direkt så man vill smitta ner en liten bäbis me alla basilusker som finns.. Hua.. :-/

Annars ha bara den här veckan varit som vanligt än sålänge, som jag skrev här ovan. Längtar som vanligt efter helg och lite lugn, men snart så... Hihi..
M ska bort o hjälpa syster yster o hennes karl o grejja lite i lägenheten på fredan så jag ska nog åka o hälsa på nå kompisar, bäst o passa på.. :-) Linus ska sova hos momma på freda fö jag o M ska jobba båda två på lörda morgon.. Så han ska mysa o bli bortskämd i massor heeela fredakvällen o lördamorgonen. Han ha tur han!! :-)
Är sååå himla tacksam för att Mamma finns så himla nära, du är bäst!! Men de säger jag väl hundra tusentals gånger, så du ledsnar väl snart på de.. Hehe.. Men de e faktiskt så... Mammiiiii...

Många gånger kan man bli så fruktansvärt less på folk bara, vissa säger saker som de kanske inte borde och ger lite mer information än va man vill ha. Många gånger blir jag hellre en person som håller sakerna inom mig istället för att "skrika" ut de till hela väärlden. Varför ska man??
Men men, varför ska man ens ödsla tid att bli deppig o gräva ner sig? Man lever bara en gång och man ska ta vara på varenda minut för att orka med allt som finns runtomkring en. Så går mina tankar numera och jag känner mig verkligen såå himla GLAD!! Mm, de e sant!! Ta vara på livet, lev de nuuu!!!

Förresten så va jag o kikade lite inne på Birsta city en sväng efter jag slutade jobba idag, va ute efter ett par jeans me perfekt passform. Men såklart hitta man ju aldrig de man vill ha.. Handlade däremot ngn tröja o en timråtröja åt Linus, superfin! Han måste ju ha en när pappsen ha en på matcherna jue.. Lite stor, men han växer i den!! :-)
Men iaf, tillbaka ti jeansen.. Jäklar va förbannad man blir när man inte finner några man verkligen fastnar för och expediten är heeelt borta o fattar naaadaa!! Fick mera träningslust nu iaf så nu jäklar ska överkilona BORT!!
Önskar man kunde ha samma kropp som när man va 18 år, ska verkligen kämpa järnet för de.. Då va man ju slimmad o fräsch.. Så nu gäller de att unna sig själv lyx o kläder i massor!

Sällan man skriver av sig på dig bloggen.. Sorry!! Men de e fasen skönt å, nu kan man gå me lättat hjärta o fixa o trixa lite mer här hemma.. :-) Nä, förresten.. De e ju idoool.. :-) hihi..

Ha de gott!! Tjingeling!

/Mariana

Postat den 2008-10-01 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar