Städdag, plus lite jobb.. =(0

Mm, precis.. Varför ska man ta med sig jobbet hem? Men de finns ingen tid att sätta sig ner o fundera eller skriva på jobbet, så är det tyvärr. Men men, ska ta o göra allt lite snabbt. Så man slipper de imorn lixom.. Men jag kan lova att jag komma ta ut de i komp-tid. Annars jäklar!! Hehe..

Som jag skrev i lördags så var det ju helt superbra på spa, lördagen på travet va de också super. Värre tyvärr blev det på kvällen, hoppas inte jag träffat någon man måste skämmas inför nästa gång man ser dem. Usch, vilken hemsk kväll alltså! Men roligt va det såklart. Dagen efter va helt totalt ännu värre, kände mig som en blöt trasa som bara ville gömma mig under täcket hela dagen. Såklart gjorde jag det också, kroppen kändes som den hade varit me om en jäkla omgång iaf och huvudet va borta me vinden.. Mm, ja ni kanske förstår va jag menar.. Hade både ångest o illamående enda tills måndagkväll. Så ni kan ju bara tänka er hur min kväll va...? Ojojoj..
Aja, nån sån kväll o ångest ska man väl ha ibland å. Fast nu kommer de nog dröja några år till nästa igen, närmaste veckorna kommer att handla om att kurera sig o få ordning på en massa annat...
Uuunderbart!! :-)

Idag har jag haft en riktig städdag, plockat fint på Linus rum som han förmodligen kommer riva ut de första han gör när han kommer hem. Sällan va? Haha.. Sen så ska jag fortsätta me lite jobbgrejjer, så de blir gjort!
Imorn är det fredag igen, tänk va tiden går fort när man har roligt.. :-) Eller? Njaaee, sådär va? Men iaf, äntligen fredag! Förhoppningsvis så ska Linus lek o dagiskompis Roland komma hit på middag me familjen, sen blir de nog bara lugna puckers. Ska ju jobba lördamorgon jag..
Personalfest på lörda, vette sjutton om jag ens hinner dit. Men ska verkligen försöka, bara Linus sover så brukar de ju inte va någon fara. Ska skjutsa mammsen o Micke på bröllop också, skoj skoj!
Älskar ju att va ute o köra jag, så kan lika göra det hela kvällen. Med vissa stopp då förstås.. Haha.. :-)

Har börjat fundera en massa på en rejäl utlandsresa, de flesta tankarna går emot Tailand faktiskt. Syster yster ska ju ner ti Malaysia o Tailand omkring Jan-Feb nångång, så tankarna är väl att vi ska mötas upp någonstans på vägen.
Vore himla mysigt om Linus kunde följa med, tråkigt bara att efter december såär han ju 2 år så då blir de ju mycke dyrare. Dumt! Men oj, nu tänkte jag ju till.... Linus blir snart 2 ÅR!!! Vaaa?? Hur kunde allt gå så snabbt? Shit!!
Ååh, nu skulle man ju vilja ha en till snusbäbis o snusa på. Tänk om man kunde få allt man önskar sig? Hmm, nää livet fungerar ju inte så. Men i drömmarna gör den ju de, så man få leva på dem.. :-)

Nänä, dags o pyssla me annat. Går ju inte att sitta här vi datorn o slöa.. Ooo, glömde nästan helt bort o säga de. Har ju faktiskt köpt mig en "träningsmojäng" hit hem. En vibrationsplatta! Haha.. Dåligt man vibrerar på den, hoho.. Ska tydligen va skitbra, 10 minuter motsvarar hela 1 timmes träning på annat. Inte så dumt va? Nu jäklar ska man gå o bli fitt!!
Kombinera den me promenader så ska de nog funka att komma tillbaka till den normala vikten man hade innan detta samboliv. Det SKA gå, ska ge mig fasen på de nu. Å då brukar de ju funka.. :-)  Haha!!

Ha de fint. Tjingeling!!

/Mariana

Postat den 2008-09-04 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar