2:a Advent...0

Så va andra advent här och snart borta.. Syster Linda ha fyllt år idag och det firades ganska rejält igår också, haha! Jag, mamsen, moster, kusin jessica o systerarna mina åt mumsig middag hemma hos mamsen. Senare på kvällningen så gick jag, linda, mamsen o Disa ut, först blev de Railway me underbar underhållning av en massa Buddy Holly musik och senare blev de en sväng på Aveny! Hade såå sjukt roligt så jag inte ville hem, men endå där på nattsnåret så kände jag att de va dags.. Beställde en taxi o for hem o soov som en stock! Enda tills klockan 8.30 då de va dags att göra sig iordning för jobb mitt över dagen. Ganska skönt måste ja nog säga, 4 timmars pass e ju helt perfekt för en sönda.. Hehe.. :-)

På eftermiddagen idag så va de dags för födelsedagsmidda hemma hos sis, mumsig köttgryta me pärer va som stod på menyn. Och jisses vad gott de va! :-) Åt så ja tro de skulle växa ut genom öronen eller liknande.. Haha.. Åsså avslutade vi med kaffe/te, tårta, kakor o bullar. Så man verkligen stängde igen locket på magen! Ojoj.. Inte konstigt att vågen står stilla...? Som man vräker i sig... :-/ Jaja, göttigt e de ju!

Imorgon kommer äntligen bästaste, finaste, älskade lilla Linus. Som jag längtat efter honom de senaste dagarna, speciellt när man verkligen ha jobbat så pass mycke så man knappt hunni sett honom eller ens kunnat surra en massa i telefonen.. :-)
Oturligt nog så ha han fått en massa utslag över hela kroppen, och vi kan inte anta vad det kan vara för nånting. Men ska ringa bvc imorn o se om de finns ngn tid över till o kika på dem, vore ju skönt om de nu skulle vara nånting. Förhoppningsvis e de bara virus eftersom de inte stämmer in riktigt på någon av de vanligaste barnsjukdommarna.
Huvudsaken är väl att om de är något eller om man ska behandla me något så vill jag veta de. Jag vet att jag kan oroa mig på tok för mycket ibland, men de är ju bara så! De e ju mitt barn!

I veckan ska de bara vara en lugn o skön vecka tillsammans me lilleman. Jobba, sen bara njuta av tiden med honom. De ska bli helt fantastiskt skönt och mysigt, han är ju såå himla go hela tiden nu!
Sen ska jag fortsätta min spaning efter slalomskidor åt honom, är ju verkligen ett måste i vinter. Så han ska få se vad roligt de är och kunna åka o göra det istället för bara pulk eller kälk-åkning.
Visst e de skojsigt också, men de finns ju många olika vinteraktiviteter, och man ska ta ti vara på allt som bara e möjligt såklart!

Nää, ojoj.. Nu ser jag att klockan dragit iväg igen! Jag som skulle somna i tid ikväll.. Jaja.. :-/ Fast iofs så ligge ja redan i sängen..  Naaaajs!!   Gonatt på er o hoppas ni får en bra vecka!!

Bjuder på en bild också... För nu e andra ljuset tänt!! :-)  Tjing Tjing!!

/Mariana

Postat den 2009-12-06 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar