Arg.... :-/0

Idag ha dagen varit allt annat än bra! Ååh, känne mig som ett vrak! Men är så arg och irriterad så ni anar inte! Hatar verkligen att känna såhär, man mår ju inge bra av det!
Dagen började me att jag gick ner till M precis tills han skulle åka på jobb, vi ha ju bestämt att jag ska ta Linus de dagar som jag börjar senare.. Såå, va nere hos honom till strax före 6.. Han for iväg o Linus vaknade såklart precis när han åker.. Suck, tänkte jag! Ville gärna sova i allafall till klockan 7,30.. Men men... Sa till Linus att de fortfarande va natten så de bara va o lägga igen ögonen o mysa me mamma. MEN såklart skulle ju inte han de inte! Upp mamma, upp!! Skrek han oavrutet... Grrr... Mm, ni som känner mig vet att mitt morgonhumör inte är att leka med.. :-) Okej, trött som jag va så la jag mig i soffan istället.. Somnade väl till lite smått som vanligt! Hade ställt klockan endå på 8 för att veta att de va dags att göra sig iordning. Å Linus skulle lämnas på dagis klockan 9..

När väl klockan ringt och jag kliver ur soffan o ska göra iordning frukost åt lilleman så spanar jag ut lite snabbt igenom fönstret.. Där stod v70:n.. Vaaa? Tänkte jag! Skulle ju besikta golfen 9.15.. Men hur dum kan han va??? Åååh.. Så tog upp telefon o ska ringa honom o gorma, då upptäcker jag att hans telefonj*vel ligger kvar på hallbordet!!!!! Vaaaa???
Jaha, så nu ska jag besikta en bil som inte ens finns hemma? Och Linus ska på dagis.. Ojoj, blir ännu mer förbannad! Tänkte att nu skiter jag i o besikta.. Aldrig, ska jag jaga fram bilen eller?? Nää!!
De värsta är att jag vet precis vad jag skulle fått hört om jag skitit i de.. Orka inte me sånt idag.. :-S
Då plötsligt ringer min telefon, från nå nummer jag inte känner igen.. Å gissa vem de va? Joo, om inte M!! Jag började gorma direkt o frågade hur fasen jag skulle kunna besikta en bil som inte ens finns i närheten av där jag va!!!??
Jamen, du kan väl komma och byta bil då? Säger han me en len röst! Ååååh, skrek lite till och slängde på luren!!

Sa till Linus att nu va de bråttom och att vi va tvungen o snabba oss på dagis.. Vid den här tiden va klockan 8.25... Drog på Linus kläder o sprang nerför trappen till bilen. Oborstade tänder hade jag o inge som helst makeup för att dölja mitt trötta ansikte!! :-/ Irriterad som ett bi kliver jag in på dagis o frågar om de e okej att han kom en halvtimme tidigare? Och såklart va de ju inga beskymmer, han va så välkommen så! Är så glad för att de är såå gulliga o snälla på hans avdelning.. Mysdamerna där!!

Jaja, när jag väl ha lämnat min stackars lilla fis på dagis. Så va de full gas emot Timrå där M jobbar, kastade v70 nyklarna på karl o satte mig i golfen o körde iväg.. Då va klockan 9.05.. Fattar ni? Hur skulle jag ens hinna? Ååh, drog på stereon på högsta volym o sjung o skreek i massor. Bruka va sånt som lugnar mig när jag e förbannad som ett bi...
Men nejdå, inget lugnade mig nu! Iiiih...
Hann i varje fall in på besiktningen i tid och bilj*veln gick igenom, förutom att den skallrade o levde om som bara fasen! Han sa att nån värmeplåt hade ramlat ner på avgasröret.. Jaja, tänkte jag och bara åkte!

Joo, å inte nog me de!! Gårdagen va ju inte speciellt lyckad heller.. Tro jag ha kommit in i en jäkla skitperod nu, känslig, less o deppi.. Usch, vill inte känna så nå mer!! :-/

Hoppas inte kvällen på jobbet slutar i kaos, ha ju medlemsdag på jobbet idag så skulle väl inte alls bli förvånad om de skulle bli nå tok! Men men, ska försöka ladda om batterierna o tänka framåt. Är ju inte en långsur person, men ska i varje fall börja fundera på vad jag lovar och ställer upp på...

Mysig morgon va?? Njaaeee... Värsta på länge!!   Dags o kila... Herrååå...

/Mariana

Postat den 2009-02-26 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar