Dags för uppdatering kanske...? hehe1

Mm, kanske dags o uppdatera vad som händer o sker i verkliga livet..? Jaa, de har ju blvit ett nytt år. Självaste nyårsafton firades hemma hos Pernilla o Magnus m barn. Så de blev en stillsam afton, skönt tycke jag. Skulle ju upp o jobba dagen efter jag å, så orkade inte så mycke mer.. Blev mumsig potatis o kött me en MASSA såser till.. Jaa, åsså förstås förrätt me romsås på rostad fralla.. :-) MUMS!! Allt blev supergott o vi smaskade på bra, gick ut en stund för att skjuta lite raketer.
En riktigt lyckad kväll som sedan slutade med en påhälsning hos Lindas Niklas där även min kära mor o Micke var.. Sedan blev de ju soova för hela slanten.. :-)

Jaha, vad händer mer i våra liv då? Joo, för er som inte vet så har jag skaffat mig en egen lägenhet. Jaa, så är det! Av många olika skäl så tror och hoppas jag att det kan vara den bästa lösningen för mig och min familj. Det ha varit en mycket känslosam tid just nu här hemma, men nu ska de förhoppningsvis få en vändning.
Har en känsla av att det är bättre att komma ifrån varandra litegrann och få fundera vad man vill med sitt liv och hur man vill leva det, än att sitta kvar i dimman o låta mer o mer gro och få fler onödiga saker att reda ut... Nää, faktiskt så känns detta beslut alldeles utmärkt för min del. Hoppas också det ska göra det för Linus.. Blir första natten för Linusen att sova hos mig idag, så vi får se hur de går.. Är ledig imorn så vi kan mysa på ordentligt och bara få njuta lite för oss själva..

Så ni som känt av att jag varit stel eller inte helst velat prata alls kanske förstår nu vad som varit pågång.. Livet är inte alltid lätt, speciellt inte när man har tagit ett eget beslut om att man tror och hoppas att det ska vara rätt. Allting har snurrat runt runt den sista tiden och ingenting har varit lätt.. Men men... Vi få väl alla se hur det visar sig me allt, hoppas på det bästa jag iaf.. :-) Behöver som sagt allt stöd jag kan få just nu... :-/
Ska i alla fall ta o lägga ut bilder på min fina nya lägenhet, men de få bli en annan dag...

Nåja, nu är det ute och så är de nu! Har för övrigt blivit tokförkyld och skulle som mest bara vilja ligga under mitt stooora täcke o bara få dra mig i flera dagar... MEN, som sagt så funkar de ju inte riktigt så... Dumt nog!
Ska försöka ta tag i kragen o göra nå vettigt idag... Men vaaaad?? Åååh... Orka!!!

Nää, usch.. Nu ska jag sluta sprida ut nå mer negativ energi på er, dags o rycka tag i kragen, snyta sig o gå ut... :-)

Tjingeling vänner!!! Ha de superbra!!

/Mariana

Postat den 2009-01-11 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Anonym den 2009-01-11 (15:52:23)

tråkigt å höra att ni flyttat i sär, men som du säger kan va skönt å få lite distans å jobba med det som är fel.få känna vad man känner.hoppas allt löser sig till de bästa för alla!och jag tror för barn skull att de har de bättre med 2 glada föräldrar i sär än 2 i hop som bråkar å så.sköt om dej! kram kram Anna-Carin

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar