Natt nu och jag borde verkligen sova... :-/0

Jaa, jag vet. Borde sova vid den här tiden, men ha varit så uppi varv här under kvällen me städning o div annat så ha inte kunnat lagt mig.. :-/  Jag ha städat lägenheten, dammtorkat nästan överallt o städat undan på lillemans rum. Ska göra klart resten imorgon om jag orkar efter jobb. Ska ju faktiskt upp snart, om en sådär några timmar.. Meeen, ja ni vet.. Datorn lurar en ibland, tiden rullar bara iväg! :-/
Åsså åkte lilleman ti sin papi idag eftersom jag ska jobba imorgon.. :-(

Denhär veckan ha varit den mest omtumlande på länge, massor av funderingar har flugit igenom mitt huvud och de finns en massa som jag har bestämt mig för att göra. Så nu ska de minsan ske en massa radikala förändringar i mitt liv, va så säker!!! :-)
Förra helgen så firade vi som sagt min mami, hade en supertrevlig fest med massor me nära och kära och de blev en hel del surr om både de ena och de andra. Sång, singstar och mycket gott dricka! Haha!
Sen bar de iväg på stan... Jaa, som jag skrev i mitt förra blogginlägg blev ju inte kvällen/natten som man tänkt sig. Men hade isf suuuperskoj och träffade en hel del knasiga o en del roliga härliga människor!
Speciellt en fick mig att tänka till.... Fick mig att inse hur man vill ha det och gör det till det bara..      Av allt som sas där under kvällen så vet jag att jag kanske menade hälften av vad jag sa, mycket för att skydda mig själv och för att inte få någon att kliva för nära inpå mitt liv. Jag ville som mest bara försvinna när jag vaknade på söndagsmorgonen och började förstå vad jag egentligen sa.. Hmm.. Jäkligt dumt!!!  Inte för att ångra, för de gör jag inte!
Men som sagt, inget går att göra ogjort. Men mycket går att förbättra!! :-)  Vilket jag också ska satsa stenhårt på nu, måste bara få igång heeela schemat så de blir en bra grej att följa!
Jag ska bli fit, få bra kondition och ett jäkla gött humör här framöver! De loovar jag!! :-)

Så nu tänker ni.. "Vad ska hon göra som blir sånna förändringar då?" Och kanske.. "Men seriöst, ha hon fått nå fel?"

Jaa, mycket ha gått fel den sista tiden. Men jag har bestämt mig!! Sista dagen av coca cola är imorgon, träningen blir meeer intensiv och jag ska absolut ge allt för att försöka få motivation till att sluta röka!! Ett måste!!
Den här träningen är ju lätt att man skjuter åt sidan, men de ska inte gå att göra det längre. De veckor jag har lilleman blir de hurtiga promenader och fler pass framför mitt älskade Zumba!! :-) Hahaha..
Ska kliva in mer intensivt i programmet och avacera med nästa steg och de bästa av allt.. Ge mig själv mer tid till att tillåta mig själv till att ha kul.

Som ni vet så har jag ju lilleman numer varannan vecka, vilket jag lider fruktansvärt av. Även fast jag veeet att jag behöver dedär sovtimmarna när jag ska jobba kvällar de veckor jag inte har honom, men de är jobbigt som fasen när man inte gör så mycket innan man ska iväg på jobb. Och inser att dagiset ligger ca 100 meter ifrån en och att han är där 6.30-17.00 när man inte börjar förän mitt på dan.. Jaa, ni som själv har barn kanske förstår att de är såå himla jobbigt o va ifrån de bästa man har!
Så när jag väl har honom, så ger jag verkligen ALLT jag har och lite mer därtill!! Mitt bästaste lilla underverk!!



Tänk att man haft sån tur att få en sån fiiin liten kille! LYCKLIG!!!  :-)

Är det någon som kan få mig på bästa morgonhumöret är det han i alla fall. Kommer nästintill varje morgon vi är lediga och smeker min kind o säger att han e vaken. Vilket får mig att smälta på studs! Mm, ni förstår va? :-)

Men jaa, ni fattar va? Jag är skitnöjd över hur mitt liv ser ut, fast missnöjd med vilka vanor jag har satt dit för mig själv. Jag va en gång en person som tränade flera gånger i veckan, till en som inte lyfta arslet till att ens ta en promenad till affärn!  Som de flesta vet så är ju inte jag direkt någon som gillar att spendera tid på gymmet eller någon annanstans där man måste ta sig dit för att få nånting gjort. Har alldeles för lite tid för det, för när jag väl kommit hem, gjort mat och fått lilleman i säng så är de bara att försöka få tid till att ens andas.
Kanske få vara vuxen förutom jobbet och inte bara mamma jämt.. Mm, ni förstår vad jag menar.. :-)
Jisses!! Nää, nu få de va nog på de iaf!

Jag har besämt mig!! Hoppas jag får med mig några på resan till att få mer energi o ork till att fixa alla vardagsbekymmer och jobb.
I know I got it, and I´m fucking great at it!! :-) Grrr...

Nää, kanske dags o fundera på att soova!?!? Mm, de vore nog rätt så najs endå.. :-)

Gonatt o hoppas ni har de trevligt va ni nu pysslar med. Hoppas inte ni är ute i dehär pissvädret bara, jisses, nästan så man trodde man skulle blåsa bort ute förut.. :-/

Soo long!! ------------>



/Mariana

Postat den 2009-10-04 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar