Måndagstrött.. :-/0

Mm, idag är det måndagströttheten som kommit öven en igen. Suck! Fast jag tro faktiskt de e lördagsnattens sömn som kommer tillbaka o slår en i skallen.. :-/ Iiih...
Tänk om man kunde gå o lägga sig i tid nångång? Nejnej, de finns inte ens i närheten.. Fast vadå? Man kan ju inte bara soova, tänk vad man då skulle missa en massa!! :-)

Igår va de som ja skrev sist inventering! Inte direkt morgonpigg, så jag bokstavligen PUTTADE mig själv ur sängn i söndags morse. Upp, fräscha till sig o åkte me speeed på jobbet. Väl där så va man väl ganska halv vaken, men efter ett par timmar va de dags för frulle. Men efter yougurten o mackan som bjöds på så kunde man driva på vidare ett tag till, mm precis, ett par timmar till... Hade tid ti 12, men jobbade ti strax efter fyra!!  Aja, klirrar fint i kassan i november då man ska köpa en massa julklappar o födelsedagspresenter åt lilleman!!
Va faktiskt ut idag o kikade på en del i Birsta, va på jakt efter en cowboy-hatt å lite tillbehör åt tuffingen som ska va cowboy imorn på maskeraden på dagis!! Min lilla sheriff... :-) Hehehe..
Men i alla fall.. Ska ut o spana efter fler "klappar" o födelsedagspresenter här framöver. Lika bra o börja i tid så fisen får lite av varje då de e jul o när han ska ha kalas.. :-) Blir ju storkille!!

Idag ha jag varit o hjälpt min bästaste farmor med både de ena och de andra. Men först började vi med att avnjuta en helt fantastisk middag, som vanligt!! Hon e för bra på att laga mat, mums va gott de va!!
Baconinlindad köttfärslimpa me kokta pärer o sås o grönsaker, såå himla gott!!
Sedan va de dags för gardinbyte inför vintern, hon e för gullig farmor alltså. Å de ska va på ett speciellt sätt, för så ha de alltid varit.. :-) Hehe.. Men de e ju så, dumt att bryta på gamla vanor..
Sen va de dags för att flytta om lite blommor... Mm, ni ska veta då också att min farmor e en gudinna me blommor, jag fattar inte, men ALLA hennes blommer e verkligen såå himla fiina!
Kommer man hem ti mig så får man tyvärr inte se alltför många levande sådanna, men ha fått en ny av henne nu. Så vi få väl se hur länge den håller sig, men ska verkligen försöka ha liiite gröna fingrar iaf.. :-)
Såå himla roligt o få surra av sig me henne alltså, hon e så gullig och vill göra allt till det bästa för alla verkligen!

Nää, vet ni vaaa.. Ska gå o sussa järnet nu ja, toklänge ska ja sova imorn också!! Har väärldens sovmorgon och jag ha verkligen sett fram emot denna tisdag!! Sängen heeela dagen innan jobb vill jag lova!! Den ni!! :-)
Behöver sömn och lathet nu, kroppen säger ifrån och förkylningen är mycke näära.. :-/

Jo, just de ja.. Hittade ett kort på mig, lilleman o mamsen/mormor i kusin Jessica´s blogg. Kunde inte låta bli o sno de av henne.. Hihihi.. Hoppas de va okej..? Men de tro ja nog!!

Natti Natti gott folk!!!

  <---Från mamsens partaj!! :-)

/Mariana

Postat den 2009-10-05 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar