Fjällvärlden e bra mysig den.. :-)1

Mmm, de e så himla härligt att komma hit. Känna lugnet och bara få vara.. Ingenting stressar eller får mig att tänka på hem eller annat som man bara vill fly ifrån just nu.. :-/
Här finns inga måsten och dagarna bara rullar på i härlig ordning! :-) Som idag.. Tog en prommis på byn o kikade runt lite. Va dessvärre liite kallt, så fick gå hem efter bara en liten stund.. Kinderna blev alldeles plommonröda och näsan frös.. Brrr..
Nu ligge graderna på strax över -20 och vi myser inne i stugan. Ha precis mumsat i oss mellis, lite varma smörgåsar o oboy! Gött de!!
Sen till middag blir det älggryta me potatis.. Rackarns gott ska ni veta!! Sån me rödvin o annat mumsigt i.. Mm mm.. Gjorde ju den hemma i torsdags, så vi skulle slippa dra med oss så mycket som vi brukar och mycket också för att få ha mindre att göra innan middag osv.. :-)
Såå resten av kvällen skulle ja tro de blir en massa mys me glögg, snarra, chips o film.. Hihi.. Vad gör man inte??
E ju suuuperlördag idag, så här går de minsann ingen nöd på oss inte.. :-)

Fast kan ju erkänna att jag e gaaanska besviken på mig själv/oss också.. Hmm.. Glömde bolagskassarna hemma i mitt kök.. Plus dasspapperet o lite annat tillbehör som ja kastat ner i kassarna.. :-) Jag va heelt säker på att jag hade ställt fram påsarna, men de hade jag ju inte.. Jisses!!
Igår som jag gav M hela skulden för att han hade ställt dem utanför elle nå.. Men inte rå.. De va ju jaaaag som inte hade burit fram dem ti hallen.. Hahahaha.. Jaja.. De gö ju inge, även fast de e himla mumsigt me en cider eller en bärs när man e såhär..(näää, jag dricker inte ofta!!!)
Måste bara markera för någon som tror sig känna mig och veta att jag e ute o "suuper" ofta.. Men nejnej, så är inte fallet.. Man kan ta sig en drink i en hink om så vill de ibland.. Sen här uppi fjällvärlden hör de ju lixom lite till också kan ja tycka.. Hehe..
Sen visst, de kan bli en del perioder när de händer massor runtom och man inte riktigt kan välja vad man ska välja bort.. Då kan de minsann bli en kväll/natt extra.. Hehe..
Men vad gör de, när de finns andra som e ute på krooogen VARJE helg och lever för de..?? Öööh, nää precis!! En sån krogråtta e ja faktiskt inte!!!! Sådeså!!! :-/

Snart ska de kikas på trav också såklart.. Hoppas o håller tummarna att de blir päningar i helgen, skulle ju aldrig sitta fel inför den kommande julen. All den handling och panik över pengar som bruka va då, så skulle de ju inte direkt kännas fel o ha en massa slantar i reserver då inte.. Hehe..

Meeeeen, modemet e ju inte direkt de snabbaste här uppe. Tålamod heter de... Gaaaaah...

Japp japp.. Bara ti o härda ut..  De komma, de komma....

Bju på en fin liten bit ida.. Eller fin o fin...? Den kan stämma in på ganska mycke av de ja kan känna vissa stunder.. Inget sagt, inget glömt.. Bara lyssna.. Jag ryyser!!
Fast de e sant, vissa meningar stämmer ju inte alls.. Som man just skulle vilja ändra på direkt... :-/

Alltså... Den e ju bara föööör braa!! God daaaaamn!!! :-O

 

/Mariana

Postat den 2010-11-27 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av sara den 2010-12-01 (23:17:48)

vad bra att ni hade trevligt:)

måste säga att jag älskar ditt låtval;)

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar