Modell, bak o funderingar..1

Mina funderingar har gett nånting!! Jag ska börja plugga ti Våren!! Eller närmare bestämt redan den 10:e Januari!! Jiihoo, va skojsigt!! Sökte in i förra veckan och nu är det klart.. Tjänstledigt från jobbet men endå jobba varannan helg. Blir ju perfekt de!! :-)
Jahaaa, å nu undrar ni säkert ti vaaad jag ska plugga??!! Jooni, de e såhär.. Jag ha ju inte världens toppbetyg sedan gymnasiet, så börjar med att få ordning på dem. Sedan blir det en lååång utbildning ti Barnmorska!! MEN, tror och hoppas på att studietiden drar iväg me en rackarns fart och att man är klar fortare än vad man tror.. :-)
Däremellan sjuksköterska o Barnmorska ska jag ut o jobba ett år, så få se vart de bär då.. Men inom Ambulanssjukvården är verkligen ett hett intresse.. :-)
Är i vilket fall sjukt nöjd med detta och kommer verkligen att investera i mig själv.. Visst komma de bli tufft och visst blir de tungt att dra på sig en del studielån. Men va sjutton??!! Jag ska ju jobba i en sissodär 40 år till, så då vore de ju förträffligt bra om man trivdes och brann för de man jobbar med också.
Visst trivs jag en del inom handeln också, men känns som de ha varit lite fööör väl sista tiden nu. Så de e dags att byta bana. Och drömmen om barnmorska har alltid funnits där, och jaaaa, nu är de dags!!! Yesbox!! :-)
Såå, om en sådär 6 år e jag förhoppningsvis färdigutbildad och trivs som fisken i vattnet me mitt yrke. Plus att det både gynnar både mig o Linus, eftersom man förhoppningsvis e trevligare o gladare och dessutom piggare härhemma.. :-D

Annars ha sista veckan rullat på i vanlig ordning.. Lite av varje skitsaker dyker såklart upp, men inte som bräcker mig inte.. Nejnej!! :-D Häär bli man bara starkare o bättre me tiden serrni!! HAHA!!
Åkte upp ti moster i lördags också, där va de full fart me o bygga bastustuga på baksidan. Jisses va fiint de komma bli när de e klart!! Inte för att jag är vidare hjälpsam i byggen, men förgyllde ju dem med att vara där o hade även med mig en liten frågvis liten man som bara e på tok för gullig... Hehe..
Jaaa precis, min lilla Liiiinus!! ♥ ♥ ♥

På söndagen va de dags för att vara Modell för en dag, skojsigt skojsigt må ja säga!! Blev sminkad, sen fotat o sen ruinerad!! Gaaaah.. Meeeen, roligt som faaan va de!! :-)
Ger er lite pics från dess.. Fiiinpöjken min gjorde ju såklart allt för att posera.. Gofisen!! ♥

    

 

Sådär ja.. Mm, trevligt va de!! :-)

Näää, nu ska ja ta o umgås me besök som precis kom.. :-)

Tjingeling!!

/Mariana

Postat den 2010-10-27 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Mamaloo den 2010-10-30 (21:36:24)

Vilka fina kort...de e en stolt mamma o mormor som ser såna fina kort på er...kramizar..

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar