Är bara sådär....2

Är bara sådär.... Hmm, hur ska man beskriva det...? Glaaad, förväntansfull och pirrig.... Mycket i min närhet går lite som upp och ner, ingenting är definitivt men många om och men börjar reda ut sig.. :-)
Man ska va ärlig emot sig själv och känna att... Jag är värd detta, jag kan fixa detta, and so on... Ni vet, många gånger tvivlar man på sig själv. Inte bara inom mammarollen som man har, utan inom en massa annat också. Det finns många gånger sååå många frågetecken på hur man ska lösa vissa grejjer. Och vissa saker kan man heller inte styra, utan kanske försöka (om det går) leda försiktigt emot sin vilja. Så som man skulle vilja att det skulle vara...
Hur det börjar och slutar är alldeles för mycket för att skriva såhär.. Men jag ger er en försmak iaf.. Ingenting kan gå åt det sämre.. Jag varken kikar bakåt eller tänker bakåt! Alla mina tankar och blickar styr kosan framåt! Framåt till något som jag förhoppningsvis kommer att trivas med..... :-)

Just de, jag ha ju skaffat mig ett träningskort också.. På Moove i Birsta!! Supertrevlig personal och tro ja komma trivas super där! Såå, wish me luck!! Allt komma bli såå himla braa!! Jag känner de verkligen!! Wiiie... ♥

Nog om det...

Ni som vet hur jag funkar, så e ju jag en sån där otrolig filmmänniska. Kan verkligen se hur mycket film som helst, finns lixom inget stopp. Speciellt inte på sånna där härliga romatiska filmer, som man kan drömma sig bort en stund och försöka drömma sig in i drömmen och hoppas på att sådan kärlek skulle falla på en själv någon gång i livet.. Vem vet? Kanske den redan finns där någonstans? ♥ Som sagt, det återstår att se.. hehe..
Ikväll ha ja kikat på en av de bästa filmer jag någonsin sett. En som jag varmt rekommenderar till er som gillar sånna filmer om ungdomskärlek på högsta nivå och familjeförhållanden som kanske inte är det bästa.
En film som man ger sig in i med tanken att.. "Jaha, å denhär slutar ju som aaalla andra.." Suck!! Meeen, de gjorde inte denna. Den va sååå sjukt bra och med de menar jag det!!  Såå, SE DEN!!!

 <--The Last Song... Finns på Videoteket.. ♥

Åååh, önskar man kunde ha ett hus vid havet. Kunna springa ner på stranden, känna vattnet sippra mellan tårna när man känner för det. Jaaa, sånna där drömmar e ju aldrig fel att hålla vid liv.
Sen om det blir verklighet är ju bara från ens egna sida. Vad är värt att offra? Vad är värt att satsa? En egen roman att skriva finns det en chans för alla att skriva.
En vacker dag ska jag också blicka tillbaka på mitt liv och verkligen tänka att jag gjort det jag velat, sett det jag velat se. Kunna känna att jag är nöjd med livet och inte ångra en sekund av alla upplevelser jag haft!
Tänk er... Vilket fantastiskt liv man skulle få om man bara följer sig eget hjärta och gör bara det man själv vill. Jag önskar det fanns fler som tänker som jag.. För jag ska banne mig aldrig falla tillbaka till ett enda spår som gör att jag någonsin skulle tvivla på hur jag känner och vad jag vill. Jag ska bara köra... Köra mitt egna race med det finaste och bästa jag har.. Min familj, mina vänner och alla andra som betyder sååå oerhört mycket för mig!! ♥ ♥ ♥

Okeeej, om jag ska sluta tjata om detta nu rå va? E de så ni tänker?? Hahaha.. Är ju bara såå gott o kunna sprida sin lycka o tankar om det bästa.. Livet!! hihi..

Fick precis reda på en annan rolig grej... En Motion som JAG skrivit till kongressen... Den handlar om "oss" föräldrar som är ensam med barn under veckor, helger etc. Att kunna påverka sina egna scheman eftersom det faktiskt finns människor som vill jobba kvällar, och vi ensamstående föräldrar inte alltid kan göra det.
Hur ska det finnas barnpassning på kvällar och helger när dagis är stängt? Och är det ens logiskt att ha ett barn på dagis varje natt man slutar vid 22? Att man inte ska kunna hämta barnet föränn dagen därpå eftersom nattsömnen inte kan störas såklart. Alla behöver vi sömn. Men är detta verkligen logiskt?
När man jobbar hela veckorna och får sedan ett schema som säger att man ska jobba från 7.00-17.30 en fredag då man ska gå på ledig helg? När man nästkommande helg har kväll till 20.00 för att man ska jobba resterande av helgen också? Jag tycker inte detta är logiskt, när ska man då ha tiden att spendera med sitt barn?
Hur kan det vara möjligt att matbutiker ska måsta va öppet enda till klockan 22 på kvällarna? Varför är det inte som förr? Butikerna stängde och man kunde göra sina ärenden endå? Va va va?? Förstår verkligen inte hur det kan bli en sån förändring.
När vissa kliver in i en jobbvecka så gruvar sig många för helgen. Helgen som innebär låånga arbetspass, mycket folk och stojjigt eftersom de flesta är stressade och otåliga för att komma hem. Komma hem för att kunna sätta sig i soffan med ett glas vin eller en öl...? Ska det verkligen vara så?
Nu säger jag inte att just detta bara finns på min arbetsplats, utan på de flesta matbutiker. De finns föör mycket folk som är stressade och verkligen aldrig har tid med sina barn utan har mer tankar för att spendera tid framför tv:n med ett glas vin i handen för att slappna av. Jag säger heller inte att jag tycker de e fel med att ta ett glas vin bara för att relaxa lite. Men tycker bara jag hör det alltför ofta nuförtiden..
"Ääh, vi ska bara hem o slappa i soffan me ett glas vin!" Känner ni inte igen det? Jag menar... Visst kan man känna sig sliten och trött. Men tro faktiskt aldrig jag ha tagit mig ett glas för att känna att jag ska slappna av eller för att känna mig lugn inför helgen.. :-/

Nu kanske ni tycker att jag kliver en del på fötterna, men det är inte det jag försöker göra. Jag har bara en massa funderingar varför det ska var så sjukt med alla dessa knasiga arbetstider bara för oss som jobbar i servicebranschen..? Bara för att vi ska kunna sälja mat till kunder som förr handlade och planerade mera..?
Jag ska absolut inte höja mig själv till skyarna, för jag är absolut inte den som kan göra det. Men dessa funderingar får ju även mig att vakna till. Spendera tiden med min lilla kille som just nu kräver mer än någonsin. Men jag ger honom så mycket jag kan och lite till.. Han e ju mitt allt min lilla fis.. ♥
Jag menar.. Med de tider man har och med den stress som vissa arbeten kräver, så klarar man inte att jobba mer än 75% om man ska orka fungera hemma också. Inte jag, inte många andra som jag känner, och jag är säker på att någon därute som jag inte vet vem det är också håller med mig..
Inte med de knasiga arbetstiderna och de åtstramade resurser som finns. Det bara är ju så!!

Men i alla fall.. Min motion om att kunna påverka schemat kommer att gå vidare från Sundsvall.. Vidare emot Stockholm och Kongressen.. Haha.. Fattar ni?? JAG, lilla JAG har skrivit den. Håller verkligen tummarna att den ska gå vidare och att det ska vara någon som känner igen sig av den och att man kan sträva att få den i lag eller i alla fall i någon slags färdriktning.. :-) Tycker i varje fall detta är superkul och är MYCKET förväntansfull över detta. Komma nog följa denna som en tok när de väl blir dags. Knasigt roligt och jag längtar!!! :-D

Hoppsan, där flög klockan iväg igen.. Time for bed... A Bedtime Story.... ♥ ♥ ♥

/Mariana

Postat den 2010-09-23 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av En tant från HR-tiden. den 2010-09-23 (11:13:56)

Bra där Mariana! Det är fullständigt rätt att ifrågasätta om det verkligen behöver vara så här.

Enligt min åsikt så lever vi bl.a i ett massproduktions-samhälle idag. Vi ska hela tiden maxa vår förmåga att prestera. Ordet " lagom " verkar ha förpassats till dåtid. Rätt lustigt i detta s.k.a moderna samhället att trots väl medvetenhet om ohälsa och vad som till stor del påverkar folkhälsan negativt, så blundas de ändå för det uppenbara. Allt hänger ihop. Precis så som livet är.



Så eloge till dig! Mycket bra gjort!



Kram/ Pernilla

Postat av Lindaa den 2010-09-23 (16:37:59) http://lindaloo.blogg.se/

Oj bra gjort sis ! Man ska skriva och berätta hur systemet fungerar i verkligheten så att politiker förstår ! Stolt över dig ! :-) Jättekul att den går vidare och blir läst av fler! Hoppas o håller tummar att det ger effekt och att fler hänger på och stöttar din motion ! BRA GJORT ! kram kram

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar