Kvalitetstid igen.. :-)0

Underbart man kan ha det ibland va?

Jaaa, just nu skulle ja kalla mitt eget liv som heeelt fantastiskt. Även fast det varit en jobbig dag tillsammans me en vän som haft det jobbigt och spänt. Men som man säger.. Allt blir bra till slut..
Önskar det de Bästa och hoppas allt blir bättre nu efter vad hon fått gått igenom.
Tänker inte nämna något eftersom det är ett ganska känsligt ämne, så ni få hellre va nyfikna än att jag ska sprida saker som helst hålls lite lugnt tills allt lägger sig.
Det KOMMER att bli bra!!

Just idag tänker jag på alla som har det jobbigt i sina familjesituationer, de som inte orkar/klarar ta sig ur en hemsk situation. Att inte kunna ha modet, styrkan eller orken att klara det.
Men just idag ha jag sett en motsatt effekt. Jag ha sett styrka, vilja och mycket ork!
Denna tjejen är stark och jag vet att det finns fler av dem därute. Dock inte många som verkligen klarar de hon gjorde. Är så imponerad och Glad att det finns så starka personer.
Även fast det kommer motgångar så fixar hon de!
Klart att ibland måste man peppa, men vad är annars vänner till för? Vi ska finnas, vi ska stötta, vi ska ge allt vi kan när vi ser någon "som ligger ner" och verkligen få dem att Komma upp till ytan igen och få dem att veta vad och hur mycket faktiskt man är värd.
För de e faktiskt inte det lättaste att veta när man är inne i de djupaste svackorna..





En kvinna med drag i!!! En sån tjej känner jag!! :-)

Idag ha vi bosatt oss i sommarstugan för helgen! Jisses vad skönt det kan vara..
Att bara landa här är fruktansvärt lugnande. Man lixom går direkt ner i varv och bara känner att lugnet fort kryper in på en. Som just idag.. Kom fram, bar in packningen, landade i på altanen o avnjöt en Daaagens medans pojkarna "kvistade" iväg o hämtade vatten. Härligt va? :-)
Jaaaaa!!

Så nu blire ti o kratta, fixa o trixa här imorgon o sedan blir de grillat ti Midda. Mums fillibabba!!

Mm, så bra man kan ha de ibland.. :-)
Nu kan de kanske verka som ja endast är i stugor o jaaa, just nu är de faktiskt så.
Vi flackar runt litegrann o just nu känns de faktiskt super. Bara njuta o ha de gott! Visst, man kanske inte kan avnjuta såhär mycke kvalitetstid tycker ni...?
Men joo, man kan och ska unna sig en heeel del. Sådeså!! :-)
Liten älskar verkligen att komma hit, drog direkt bort ti grannen o tog fram Fyrhjulingen. Och gissa om liten va överlycklig?!?! Hmm.. Jaaa!! Drog väl en sissodär 15 varv innan han sedan va tvungen o gå o sova.. Hahaha.. Meeeen, lika glad e han för de. Den står ju kvar imorn, å dessutom är de dags o lära sig att cykla på en stooor cykel.. Hihi.. En BMX valde liten igår när vi inhandlade den.
Alldeles utomordentligt val enligt mig!! Hihi..

Näpps, nu ska ja banne mig ta o grotta ner mig i soffan o ha de gott. Kanske spana på en film o gosa ner mig me "gubben" efter en sån känslosam dag..

Tjingeling underbara nii!! <3

















Jaaa, vad säger man?? Underbart!!! <3

/Mariana

Postat den 2011-04-29 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar