Mäss-helg!!0

Äntligen!! Som jag längtat och väntat på denna!!
Ska ju på Hot Rod Show på Gärde imorn o de vankas både dag och kväll på platsen!! Hihi..

Såå, imorgon blir de först o främst en välförtjänt sovmorgon o sedan bär de av me en dag på Gärde.
Lilleman o jag ska dit o spana jäärnet!! :-)
Han komma väl antagligen tjata sönder mig i trasor.. Meeen, va gör de??
Gotrollet ha ju bara samma vilja som jag en gång haft!! Haha..

Men iaf, på kvällningen lämnas liten hemma o jag ska ut o dansa av mig lite..
Till Eva Eastwood´s ljuuva stämma!! Mums!! :-)
Sååå, då vet ni ju hur roligt o trevligt jag ska ha de imorn!! Ljuuvligt!!

På månda bär de av ti Klimpfjäll o fjällslapp i en heeel vecka!! Kan ni tänka er?!?! Huur mysigt som helst och dessutom gjorde jag världens FYND idag!! Yepps!!
Köpte mig ett par begagnade skidor på blocket!! Haha..
Tokfiiina o kunde inte ha kommit undan billigare. Betalade 800:- för hela kittet o de ser alldeles nytt o fräscht ut!
Å som mamsen sa....: "-De luktar t.o.m. nytt i skon hörru!"
När hon stack ner nosen i skon för o kolla kvalitén i de också!! Hahaha!!

Hade ju lite panik idag eftersom ja kände att ja verkligen måste ha pjäxor ti skidorna som redan står däruppi fjällerna. Men pjäxorna ha en liten husmus roat sig litegrann. Å då.. Njaa, står över dem. Dessutom är de pjäxorna lite för stora för mig.. :-/
Men som pappsen sa..
"-Äääh, skit i skiderna!! Ni ha ju skotran me er!!"
Hahaha.. Jaaa, fast ibland kanske man vill utnyttja naturen också o slippa avgaserna?!? Eller?? Tycker faktiskt de e ganska skönt å komma ut på fjället o skida lite. Gräva ner sig i en grotta o känna lugnet!! Vilken känsla va?? Jaaaa, jag vet.. :-D
Nää, men ni som känner min far vet ju vilken passion han har för skoter o att han även lever för de heela snöhalvåret. Å då menar jag att han verkligen gör de för er som inte vet!!
Ni vet, sticker tidigt som fasen på morgonen. Å dyker upp lite där på kvällningen när solen gått ner.. :-) Hehe.. Men alla har vi våra hobbie´s. Å de ska vi självklart hålla fast vid!!

Titt här va fiiiina!!! :-)
Jaaao, lite korta. Men duger alldeles utmärkt till mig som inte åker alltför ofta, utan mest för nöjes i fjällerna o ev ngn enkel tur i hemmaspår.. :-)

 








Vääärsta vååårfyndet!! :-)

Jag supernöjd o säljaren supernöjd!! Perfekt!!
Kunde inte ha startat helgen bättre!! Hihihi..

Sååå, nu ska ja studsa ner i soffan o jäsa järnet eftersom de e heeeldag imorn!!

Ha en trevli helg!! Tjingeling!!

/Mariana

Postat den 2011-04-15 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar