Jul, Födelsedag och snart...0

Är det Nyårsafton!! Dagarna rullar på som aldrig förr.. Och jag älskar´t!! Så är de bara!!

Vi hade en Fantastiskt Julafton med en tripp till Västra o hälsade på Farfar och dessutom hann vi hälsa på min moster och finaste Lykke ma familj.. :-) Myspys!!
Sen hemöver ti Stan o fira me mamsen o Mikaaal!! Tomten kom även till oss i år, sikken tur vi ha.. Kom som vanligt på kvällskvisten efter maten och allting blev lyckat i vanlig ordning!! Underbart!! :-)
Och dessutom hade jag visst varit mycket snäll i år eftersom jag fick en hel del paket.. Trots att vi sagt att vi inte skulle ge varandra något.. Visst, jag hade köpt en Muurikka som hela familjen skulle få ta del utav.. Men av ngn anledning så bidde inte den de sista ordet efter paketöppningen.. :-O



Nejnej.. Utan jag o M ska nämligen gå på "Nu är de Klippt" med Janne "Loffe" Karlsson och många andra härliga medverkande på Södra Berget.. Å dessutom ska vi sova över där efter premiärspelningen den 10 Februari och äta tvårätters middag!! Fantastiska pojkar jag har, som vill skämma bort sin mams på de sätter.. Ojojoj.. :-D
Jag är mycket lyckligt lottad!! :-D



Men sen så hade visst Linusen även i år varit en snäll pojke. Fast han själv tyckte de va konstigt att de va så många paket till honom eftersom han visste att han varit en tjurpojke många dagar av detta år som varit.. Haha.. Han ha visst koll, men tomten tyckte visst att han skulle få njuta av en hel del paket endå.. Lillen..
Som vanligt överöst me klappar och många av dem skulle lekas med direkt.. SJÄLVKLART!! Julen är till för barnen, så bygga ihop de flesta på en gång och dessutom leka med en del av dem direkt.. Såklart!! Är ju såå himla roligt tycker ju de.. :-) Nyfiken och lycklig på samma gång!! :-)

Å nu har vi sadlat om för en ny spännande dag imorgon.. Det är nämligen dags för lilleman att bli storkille!! Han fyller ju nämligen år och därmed ska de bli kalas för släkt och vänner imorn!! Det andra barnkalaset blir väl i Januari nångång då man e tillbaka i vardagen igen.. :-)
Men i alla fall.. Han ha beställt en godistårta och en smörgåstårta.. Så den ena är lagt idag nu innan jag ska åka på jobb. Och den andra ska läggas ikväll.. Kan ju inte chansa på torra tårtor inte!! Nejnej!!
Smaskiga tårtor hör till och alla ska kunna mumsa!! :-)
Såå, imorn blir de kalasande!! På morgonen me oss o resten av dagen av besökande.. Mysigt!! :-) Tycker de e en självklarhet att jag alltid tar ledigt på denna dag också.. Han fyller ju faktiskt bara år en dag per år och jag känner hellre att jag är ledig istället för att man ska stressa och stå i bara för att..
Nope, de e hans dag o de ska man få känna också.. Kommer förmodligen resonera på samma sätt med mina andra barn eftersom de känns som en självklarthet för mig.. :-)
Och har man de jobb som jag har, så kan man de.. De finns alltid andra som man kan byta me eller så lägger man in som förslag om ledighet den dagen.. Allting går, bara man är flexibel själv.. Inte sant?! :-)

Jajja.. Nää, men om man kanske ska åka o jobba lite då kanske? Fylla på kassan lite inför den kommande flytten i vår.. Wiiiie!! :-D

Meeen, bjuder såklart på lite pics först.. Från självaste julafton.. Hehe.. Å måste ju bara slänga in nå bildbevis på att pojkan faktiskt va inne o hjälpte till i köket.. Liiiiite... Sen skötte våran älskade mami/mormor om det allra mesta som vanligt!! Hon e ju bara för Bäst!! :-)

Hej på er!!





















/Mariana

Postat den 2011-12-27 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar