Livet leker..1

Livet leker och Sommaren är här!! Underbara Värme och Fantastiska Soool!!
Vad jag bara Älskar sommaren känner jag! Kan ju verkligen inte finnas nå bättre än att kliva upp på morgonen, öppna på vädring i sovrummet. Så att inför kvällen har man ett nedkylt sovrum och ett svalt o skönt täcke.. :-) Men aja, de e hemma de..  Nu e man ju i stugan o har de mysigt.. OCH varmt!! Pjuuh..
Vilken hetta det är på loftet!! Inte direkt så man komma njuta då de e dags att lägga sig.. :-/ Tokvarmt och fuktigt som sjutton.. Å dessutom ha ja fått ett myggbett på foten!! Iiih..
Kan man ha mer maximal otur?!?! På foten av alla ställen?? :-/
Jaja, bara ti o tänka på annat o inte klia sönder de så som man brukar göra.. :-O

Gjorde min Närvarouppgift i morse och insåg att dagen blev ganska fri. Ingen stress eller panik ngnstan, utan de va som mest bara till o ta de lugnt lixom.. Kanon!! :-)
Sen skickade jag in inlämningsuppgiften också.. Sköönt!! Bara o vänta på hur läraren tycke att man skriver.. Oooh.. Nervööst!! :-O

Å Vet ni en till sak, imorse fick jag ett sjuuukt Glädjande besked.. :-) Kollade mailen och hade fått svar från den sista kursen som ja läst i vår.. Jag fick ett MVG!!! Fatta ni?? Helt sjukt Fantastiskt!!
Jag blev såå himla Glad och det gjorde såå mycket för min dag just idag!! Suuperglaad!!
Å dessutom så skulle jag få ta med mig Farmor ut på en Lunch dagen ti ära.. De va ju på tok för längesen som vi umgicks bara hon och jag i lugn o ro. Om man bortser från då vi hjälps åt me städning o sånt. De e ju himla skönt också att få bara sitta i lugn o ro o få höra en massa Härliga Roliga Historier sedan förr..
Bäästa Farmor!! Hon ha varit me om Bra mycket hon. Å är de nån som kan laga mat så är de hon! De kan ja lova!!
Men just idag skulle hon få slippa det och jag ville så gärna få bjuda Henne nån gång!! Sagt och gjort.. Ringde Farmor, sa åt henne att vi skulle ti Havet o mumsa gomat o att de va dags snart! Att jag va ganska nära o att de va dags att klä på sig.. :-)
Hämta upp henne, sen drog vi raka vägen ut ti Lörudden!! Eller Löran som det också kallas..
Klev in på Restaurang Lörudden och Beställde in först en tallrik med Rökta Räkor o sedan avnjöt vi en mumsig Tallrik med Husets Fiskgryta m aioli. Tro de va nå gott då?!?
Varje tugga mumsade jag o njööt av den goda smaken!! Jösses vilken Lunch!! :-P
Mm, ni kan ju förstå vilken GOD och MUMSIG gryta det va!! Ojoj.. Dit ska ja minsan åka fler gånger och absolut handla mera på den lilla butiken de hade där med fisk o andra smaskigheter i.. Jag är Såååld!! :-)
Kan ju varmt rekommendera detta fiina ställe o dessutom så köpte ja mig Midsommarlaxen.. Varmrökt kryddig lax.. Mums!! :-) Men den ha ja ju inte smakat.. Så vänta me besked vettja.. :-)

Men i vilket fall...
UNDERBARA SOMMAR!! SOM DU ÄR VÄLKOMMEN!!
Inte sant..? :-D

Näpps, nu måste ja nog hoppa i säng så ja kommer upp imorn när vi får besök här i stugan.. :-) Kuligt Kuligt!! Meeer om de imorn hörrni!! Hej på er!!















/Mariana

Postat den 2011-06-10 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Mami den 2011-06-10 (23:21:47)

Va himla mysigt ni har haft de idag..e inte bara lite avis....:))

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar