Valborg 20110

Valborgshelgen är snart över och jag ha sååå ont i armar o händer!! Pjuuu..
Joo, de e så att jag krattade ju hela dagen nästan igår.. Å de va mossa, löv o gammalt gräs som hade legat o gottat till sig under snön i vinter. Usch, va mycke de blev.
Halvvägs trodde ja banne mig att ja inte skulle orka hela framsidan. Men de gjorde ja! Såå, nu e de endast sidorna o baksidan kvar.. Suck!!
Men eftersom ja ska bort nästa helg o M & L ska upp hit så kanske de blir deras jobb för en dag. Faaast, jag tvivlar ganska stark på att de skulle vara prio 1 på de. Men endå.. :-)
Skulle ju va himla skönt o bara få de undanstökat innan gräset växet o de blir ännu mer ogräs att ta bort.. :-)

Igår hade vi familjemiddag här uppe, fullt hus kan man säga!
Meeen så mysigt de blir när man samlas o har de såhär gott alltså.. Jag njuuter!!
Det va Jag, Magnus, Linus, Mamma/mormor, Micke, Linda, Nicklas, Cicci, Therese, Jonas o Birger.
Gööörmysigt!!
Såklart kan de bli lite trångt i stugan när vi blir så många, men de gick faktiskt superbra. Dukade ut långbordet o åt så vi storknade. Pillade i oss lite efterrätt o kaffe. Sedan tog vi o drinkade lite Viin också såklart.
Eller ja, inte alltid såå såklart. Men de va mumsigt igår! :-)

Idag ska vi plocka, städa o rensa lite ute i boden. Kanske få lite mer ordning o kanske ta hem saker för tvättning..? Allt måste ju ha en uppfräschning o de blir ju bara såå mycke fräschare då också!

Imorgon börjar allvaret igen och de e dags för hårdkörning i skolan. De ska pluggas tokmassor me Matte de kommande veckorna som ni vet. Är ju bara ungefä en månad kvar innan skolan är slut för denna termin. Dock inte för min del eftersom ja ska plugga hela sommarn. Men endå. Man ha ett avslut på de kurser jag haft denna termin och bara det är ju huuur fantastiskt som helst!! :-)

Bjude på nå fiiinfiiina bilder sen igår. Dels Therese som ha fiiinaste magen numer!! Ojoj.. Snart ska de komma en lite bäbis därifrån o vi alla är såå förväntansfulla!! Inte ens en månad kvar (om tiden håller). Kan ni tänka er?!?! Snart e de nybäbis i våran närhet igen.. Myyyys!! :-)
Åsså på lövhögarns efter inte ens halvtid på den bedrövliga gräsmattan. Pjuu..
Åsså på lillprinsen Linus som e vackrast i Vääärlden!! <3 Mitt gotroll..
För övrigt så började Linus vilja prova cykeln igår, efter många om och men så testade han den och de gick bättre än vad jag nånsin trott utan stödhjul.
Dock så fick inte jag me ngn bild eftersom ja sprang med en del. Men kanske de finns ngn annan? Eller så få vi fixa en ny bild vid nästa tillfälle. Han vill ju lära sig! :-)
Tror bara att hans lathet att vilja trampa på o ha fart är dels för att han haft de ganska lättsamt att ta sig framåt förut. Jag menar, med en gas kan man ju bara sitta på fordonet o veta att "saken" kommer framåt av att bara trycka lite på gasen. Å så ha han ju faktiskt haft de.. Såå, vi få väl se.
Men tror endå att de komma gå bra. Han ha ju tjurighet från oss båda, så tvivlar på att han ngnsin skulle ge upp.. :-)

Nåväl, ha haft en supermysig helg me massor av mys o skratt. Tar dock tillbaka allt jag någonsin sagt om att det någonsin skulle vara kul eller avslappnande att kratta.. Vilken pina o vilket jobb. Usch!
Önskar att familjen kunde ses såhär varje helg.. De e ju såå mysigt!! :-)









/Mariana

Postat den 2011-05-01 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar