Det närmar sig...0

Det närmar sig julen hörrni!! Första advent är förbi och julen kommer oss närmare och närmare med stormsteg!! Visst är det Fantastiskt?!?! :-) Första snön föll ner över vårt landskap igår och hela dagen blev såå himla mycket lättare att ta sig igenom!! Underbart!! ♥
Jag hade en mycket fantastisk kväll tillsammans med familj och släkt i lördags, vi badade tunna och bastade litegrann. Men framför allt så mumsade vi god mat och umgicks i STORA mängder!! Hehe..
Linus var alldeles sjövild i badet och studsade runt som en galning, vattnet lixom åkte nästintill ur karet och han njöt. Han bara älskade att bada sa han!! :-) Underbara skapelse, vad han är go min lilla fis..
Man ser också hur mycket han gillar mindre barn, att få hjälpa dem och få lära dem vad han kan. Och få busa med dem är något som man också ser hur han verkligen älskar. Det är ju såå himla mysigt att se!!
Gullunge!! ♥
Dessvärre kom ingen update på kvällningen från vårat badande eftersom min tele lades bort helt efter en massa strul.. Orkade bara inte ha med mig den, utan slängde ner den i väskan o där fick den ligga!! Sådeså!!
Man kan ju bara som inte leva me luren för jämnan, nejnej!!


Så i söndags när min klocka ringde klockan 4.45 var det bara till och kliva upp och bege sig på jobb. Jobbade ju 7-14 och därför fick jag bege mig i tid när jag befann mig i Västra. Snön hade börjat falla och jag visste inte riktigt när eller hur resan ner skulle gå. Så bättre o va ute i tid.. :-)
Väl på jobb så vart de lite halvtrist då man såg att här i stan låg minsan inte snön kvar.. Trist!!
Men sen kom de.. Det jag väntat på huur länge som helst.. Snön öste ner över Birsta igår, och självklart över resten av stan också.. Underbart!! :-)

Såå, nu ni minsan ska vi längta. Längta efter julens mysigheter och de härliga middagarna vi har tillsammans under julhelgen!! Pynta i hela lägenheten ska de göras också såklart!! Började faktiskt igår och fick ordning på lite, men ikväll ska de göras klart och allting blir ju bara såå himla mysigt!! Jag ääälskar julen!!
Dock inte överdrivet såklart!! Men visst e de mysigt att julpynta!! :-)

Men nu först ska jag pyssla lite me som jag klantade till det idag.. Förberedde mig på fel uppgift och fick därför komma imorn och redovisa istället.. Suck!! Man blir väl galen på sig själv!! Den andra uppgiften skulle ju va klar nästa vecka.. Jag som strulat ihop veckorna...Som vanligt!! Åååh.. Jajja.. Lätt o yra till de när man e som jag är..
Såå heeej på er sålänge!!

Början till Jul i vårt hus... :-)



/Mariana

Postat den 2011-11-28 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar