Hösten...0

Hösten är verkligen här för att stanna verkar det som.. Vindarna blåser som sjutton utanför mitt fönster och allting känns riktigt tråkigt!! Varför kommer inte vintern snart? Jag vill ut o åka skoter, åka kälke och få ha lite snökaos.. Tänk vad mycket mysigare det skulle vara med snö på backen och få känna isiga vindar och verkligen kunna klä sig därefter..? Mm, de skulle vara mysigt de!! Tända lite ljus på kvällarna och känna att det äntligen är vinter..
Åååh, vad jag längtar efter snön!!

Just nu sitter jag och finslipar på mina inlämningsuppgifter som ska in denhär veckan och nästa vecka. Det ska bli roligt att få avsluta lite fler kurser så man kommer närmare sina mål och få se hur bra man presterat trots en massa motgångar!! Jag vill, jag vill bara avsluta och börja med nå nytt!! Nuu...
Men tiden har sin gång, eller hur säger man? Man kan inte göra mer än vad man kan och därför känner jag också at jag tar det med ro och njuter också av tiden.. Hehe..

På onsdag ska jag gå på bio igen.. Nya Twilight-filmen ska jag gå o se me kusin vitamin Jessica o några kamrater ti henne. Komma bli suuuper och jag ska verkligen släppa allt då.. Kika på film o njuta av ledighet!!
Komma bli suuuper!! Wiiie, längtar!!

Å dessutom närmar vi oss julen och alla dess trevligheter!! I helgen var vi också och inhandlade en julkalender ti lilleman. En LEGO-kalender!! Han superlyckli och dessutom får han bygga ihop något varje dag. Kuligt!!
För ni vet, jag gillar ju inte dehär kalendrarna man ska köpa en massa "plotter" och de ska få öppna en varje dag och sedan också få en hel del julklappar utöver de.. Det är för mig överkurs och därför så väljer jag hellre en vardaglig kalender som man kan uppskatta på ett lättare sätt..
Dels skulle jag för varje år måsta förbättra eller också måsta överraska med ännu bättre grejjer till nästa år osv.. Nejnej, de är jag på tok för lat för och dessutom på tok för snål för..
Däremot julafton och Födelsedagen kan jag spendera bra mycket mer pengar på. Lägga på bra och nödvändiga saker som faktiskt behövs och dessutom känna att det är bra att inte vänja lilleman att få så himla mycket hela tiden.. Som man för övrigt gör endå. Man köper ju saker året runt som kan vara bra att ha och bra leksaker som kanske ibland kan bli liiiiite för dyra.. Men men.. Man är bara barn en gång och självklart är det roligt att skämma bort med grejjer.. Dock kanske inte föööör mycke som de ibland blir.. Men jaaa, ni förstår.. :-)

I December ska ju jag jobba en massa också.. Då kliver jag på mitt schema och ska göra det redan den 1 december.. Trevligt!! Då släpper jag nog alla böckerna en månad och bara jobbar och inte tänker på annat. Den känslan har man ju inte känt av på ett tag, så de ska bli intressant!! :-)
Att man kan komma hem efter jobb och verkligen bara kunna lägga sig i soffan, inte behöva sätta sig framför datorn och göra några uppgifter kommer ju verkligen bli skillnad på tillvaron.. Ojojoj.. Den ni!!
Det komma bli en bra månad och ännu bättre i Januari då man ser på vilka slantar man arbetat ihop och kanske kunna spara och ruva på en del ett par månader.. :-) Hihi..

Nää, kanske man ska göra klart de sista.. Huhu..

När är det helg igen?? Eller va de nyss?? Just de ja, de e ju måndag ida.. Hua, låååångt ti helgen.. Kan vi inte hoppa över resten av veckan o plocka in freda nu?!?! Eller nejje, de går ju inte.. Ska ju på bion först på onsda.. Tjooohooo!! :-)

Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2011-11-14 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar