Superdupertröttiiiiiis... :-/2

Har tröttögon och vill inte annat än o lägga mig ner och vila, vila bort den hemska tröttheten som existerar i mitt liv just nu.. Usch usch usch.. :-/ Blir gaaalen av allt som ska hinnas med, men endå så betar jag av eftersom vad jag blir klar med och jag ser verkligen ljuset i tunneln. Det gör jag!! :-)
Jag vill inget annat än att fixa detta här nu och komma in på Sjuksköterskeutbildningen redan VT-12 och det ska jag också banne mig!! De ska ja!! :-) Har ju anmält mig ti Högskoleprovet också som ska skrivas den 29/10, så då hoppas vi att gudarna e med mig och att jag klarar det galant!! Inte sant? Hehe..
Så att jag kan söka in på det istället för betygen och meritvärde osv.. Jaa, ni som pluggar vet va ja yrar om. Men ni andra kanske sitter me gapet öppet o inte fattar nånting alls...? Hmm..
Jamen, om man säger såhär.. När man skriver högskoleprovet så har man chans att hamna bland de 40% som tas in ifrån de och förra intagningen hade den som kom från högskoleprovet ett resultat på 0,3...!!!! Jaaaa, ni fattar!!! De e typ NOLL för mig de!! Jag ska fasiken ha Braaa mycke bättre än det och speciellt nu när jag är inne i plugget!! De ska ja!! Daaaamn, I will!!! :-)

Såå, de blir ju lite råpluggning dagarna innan o kämpa på som bara fasen på dagen D!!! Har ju dessutom flera andra från komvux som ska skriva samtidigt som mig, så de komma bli ännu mer super!! Ladda krafterna med dem under rasterna och kanske luncha tillsammans!! Fantastiskt!! Dock kommer ju en hel Lördag gå åt att skriva provet, men vad gör det om man kan komma in lättare med det...? Eller hur?!?! Mm, säger ju de!!

Sista dagarna ha ja spanat runt ännu mer på hus, jobbat en hel del och dessutom fått en mängd saker me skolan gjort. Jag ska försöka bränna bort allt som ligger och känna mig redo att möta vääärlden!!
Funderat en hel del kring saker och ting som inte är så officiellt ännu, men de spekuleras säkert en del.. Men funderingar kan man ju ha.. Sen hur de visar sig eller hur de blir, de få man följa o se.. :-) Eller hur?!?! Hihihi.. Men aaallt förändras till de bättre, de kan ja säga!! Absolut!! :-D
Just imorgon är en avgörande dag för vad som hända skall.. Så håll tummarna för oss att de blir en Toppendaaaag!!! Tjoohoo... Såå spännande!!! :-D

I fredags va de ju som sagt spelning för grabbarna grus på Ääävenjoo å jösses va duktiga de va!! Spelade så svetten skvatt o körde nog på så fingrarna blödde!! Eller va säger ni andra som va där?!?!
Jag är så glad att jag gick och allting blev så himla bra!! Dock så jobbade ju jag hela lördagen o söndagen, men hann endå med en sväng till fiiinaste prinsarna mina i stugan!! Guld-pojkarna!!
Vad skulle världen vara utan er....?!?! Ojojoj... Ingenting!!

Såå efter denna dag så komma ja alltså ha ännu mindre me skolan, mer avklarat och ännu närmare Högskola!! Wiiiie, vad tiden rullar på!! :-) Fantastiskt!!

Nånting som jag faktiskt kan bli riktigt ledsen utav är när sådana man känner eller finns i ens närhet drabbas av nånting oförutsätt. Någonting helt overkligt som bara inte får hända är just cancer... När unga får cancer och läkarna ingenting kan göra. Att det ibland upptäcks för sent eller att de gör allt för att hjälpa, men det finns inget som biter på den som blivit sjuk.. Det är Fruktansvärt alltså!! Att se någon lida så sjukt och att de dens nära anhöriga få känna den smärtan är nog helt obeskrivlig.. Usch, för cancer!! Usch för alla sorts sjukdomar!!
Jag önskar att allt går att ställa till rätta om det upptäcks några fel, jag önskar att ingen skulle bli sjuk.. Att alla skulle få vara friska och få leva de liv de verkligen väljer och får.. :-)
Jag kan bli riktigt ledsen då man läser saker om människor och om vad som händer just dem. Det fruktansvärda!! Såå, med det så vill jag sprida en film.. En film om att man inte kan veta, en film om att känna, leva, en film om att man inte är ensam, en film om sånna som faktiskt upplevt smärtan.. Jag gråååter... Usch.. Men den är sååå värd att se!!

Kraaaaam och kärlek till alla mina Bästaste runtom mig!!! Ni är Bäst!!! 

/Mariana

Postat den 2011-10-18 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Sabina den 2011-10-20 (00:11:17)

Jag tycker du gör ett kanonbra jobb med skola och allt! Stjärna till dig, Mariana! Högskoleprovet kommer att gå bra ska du se, se bara till att hålla en jämn sockernivå och rör på dig på rasterna, håller du dig pigg och alert (: grabbarna var fantastiska i fredags! Synd jag fick åka hem när de precis börjat spela typ, men har man ont i magen så har man..! Ha det så bra och ta hand om dig! Kram!

Postat av Linda den 2011-10-20 (13:17:28)

Världens största kram till dig bästa du!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar