Så försvann energin helt..0

Japps, de gjorde den. Å de med råge också!! Jösses, ögonen går i kors och jag ska snart hoppa i säng o vila nån timme.. Pjuuh.. Vilken pärs de är med bakning och allt runtomkring.. Visst blev de riktigt goda o mumsiga bullar o chokladbollar, men rackarns de där med energi.. Den lixom försvann helt!! :-/
Jag o Linusen började strax före tio imorse med att fixa till degen. Sen skulle den jäsa såklart. Så junior fick leka en stund på sitt rum och sedan va de dags o börja baka..
Sen jäsning igen, å eftersom Linus fått kavla och jag gjort mest saker runtomkring och hjälpt till med att berätta hur han ska göra och sedan såklart hjälpt till lite så va bullarna på nästa jäsning.
In i ugn i 5-10 minuter, å sen va de klart.. Men vilket projekt!! Trodde inte att de skulle ta sån tid för varken mamman eller Linusen, men de gjorde de. Allt har sin tid och vips va klockan 13.. :-O Vad hände med tiden?!? Pappan hann komma hem och då satt vi och rullade chokladbollar. (Hade ju visst lovat de också..) Men men.. De va ju ganska snabbt gjort och vips låg de i sina lådor o in i frysen me dem med.. :-)
Skönt o ladda upp lite eftersom nu när de inom nån månad kommer att vankas en hel del besök för bebbens ankomst och andra roligheter. :-)
Men va sjutton!! Att de ska ta sån tid och ork från en, de trodde ja inte. Såå, nu slappar jag järnet medans junior fick åka me pappan på tippen och sedan på Birsta. Allt för att ha en liten stund för sig själv.
De behövs!! De kan ja säga!!

De e nu ja ska hämta tillbaka energi så vi får en trevlig och mysig fredakväll tillsammans!!
Att jag sedan spanar ut genom fönstret och ser att de vräker ner snö gör mig inte lika pepp ti Fredagsmyset. Varför mera? Nu? Jag ha ju som ställt in mig på vår och värme nu ja. Varför gör man såhär? Dumma skitväder!! Kan de inte bara hålla sig borta så man kan få sommar snart.. :-)
Är ju som lite lättare att se och känna att bebbens ankomst också är närmare om de inte är sådant rackarns dumväder. Inte sant?
Jaaa, smått less blir man ju såklart!! Vem vill inte ha sommar lixom?? Å nu när de snart är Maj så känns de ju faktiskt som att de e dags. Å när de dessutom vankas Motormässa i helgen och allt som hör till de. Ni vet ju, jänkarna brukar ju tas fram och alla känner att sommaren är på väg. Men hur fasiken ska man få in de känslorna när de snöar och bär med sig en hel del kyla....? Iiiih!! Gaaalet!!

Jajja.. Få väl som snällt sitta kvar i båten o hoppas på att de blir bättre väder på Valborg då de vankas rajraj i Västra. Kan ju hoppas på att de blir bättre väder då o att de inte är lika kyligt. :-)

Nu tro ja ögonen blöder o fötterna jäser!! Dags o ta min "lilla" mage o drutta ner i sängen en stund.. Krabaten här inne är allt annat än lugn, så väntar med spänning vem lill*n är lik.. Mammans intensvia jag eller Pappans lugna humör... :-) Hmm.. Jaanii, de blir en fundering de.. Hahaha..

Hopp i säng åsså bjuder ja på lite finfiiiina pics sen våran bakdag.. Små men sjuuukt goda bullar vart de!! Linusen kan han o mamman är stolt.. Såklart!! :-)

Hej på er!!





 <--Nöjd Kille!

/Mariana

Postat den 2012-04-20 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar