Vardag..0

Vardagen är här och allting känns så himla lätt och roligt numer. Jobbet går av sig självt, jag vilar när jag kommer hem och sen finns det ovärderlig tid tillsammans med mina pojkar. Fantastiskt!! Nästan så man blir brydd vad en 50% sjukskrivning kan göra. Visst är jag trött som en gnu ibland, blir grinig som en oxe och gnäller som en riktig kärring har jag helt sjukt bra pepp av min Fantastiske M här hemma.
Såklart kan han ibland inte riktigt förstå hur jag känner. Kan tycka att ja gnäller över småsaker, men nå sjutton finns han där. Han finn för mig och försöker få mig nöjd på alla sätt och vis.
Och visst sjutton är det så det ska vara..? Såå Glad och Nöjd över vissa beslut i livet som gjort mig så Lycklig som jag är just idag. Å nog va de allt knas o ha den känslan för ett par år sen..
Nog kan man tro att jag hittat hem och landat va? Å de e just den känslan jag har också.. Jag är hemma.. På alla plan!! Å att vi just nu också renoverar ett hus tillsammans (nog för att jag är tjock å inte kan gö nå just nu).. Ett hus som kommer bli helt efter hur vi vill ha de det allihopa.. :-)
Lycka de!! ♥

Kan int annat än att fortsätta vara Lycklig o sedan få resten lixom bara följa me.. :-) ♥

Igår så va Linus o lekte med barn på gatan igen, men denna gång med andra nya barn.. Spännande tycker jag, men samtidigt blir man ju som liiite orolig såklart! Vem skulle inte bli de lixom? Barnen leker och försvinner bortöver, å en annan ha lixom knappt koll på vart man är själv.. :-O
Jaa, ni förstår ju!! De försvinner bakom knuten o sen ser man knappt skymten av dem.. Såklart roligt för honom! Jag är superGlad för att han skaffar sig kompisar häromkring och så han själv känner sig pepp inför att hitta nya polare.. :-)
Just i skrivande stund är han tillsammans me sin kompis Amilia borta på någon lekpark.. Först lekte de här närmast o sen drog de vidare till ngn annan.. :-) Inte själva än sålänge.. Men snart så drar de väl iväg helt själva å då har man inte så mycke o säga till om längre.. :-I
Vad gör man då rå?

En orolig mamma som precis ha gjort annanspaj för första gången o en pappa som river stället.. :-D Hahaha.. Närå.. Men snart finns de en riktigt öppen yta här helt utan väggar.. :-O Hehe.. Kanske bjuder på nån bild sen.. Helt sjukt va öppet de blir.. :-O
SKA ju såklart bli nya väggar. Men istället för att "bygga på" och stärka väggarna så gör vi om från början.. Gör om, gör rätt!! :-D

Nää hörrni!! Nu tro ja minsan att de e dags o kolla om pajen är klar.. Riktigt mumsigt kvällsfika måste ja säga!! Ojoj.. Snacka om att lyxa till de ordentligt!! Vääärsta Kvällfikat!!
Bara ti o se om ja varit lika duktig som Madde nu när ja gjort den.. :-)
Hoppas... För hennes är ju sjuuukt go iaf!! :-)

Hej hopp på er!!

/Mariana

Postat den 2012-04-16 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar