Välkommen Vardag!!0

Jaa, nu kan man väl säga att vardagen kommer ikapp en med stormsteg. Semestertiderna är över och Linus ha börjat skolan! Tänk er.. Förskoleklass... STORT!! :-) Han va såå stolt då han stod där första dagen och ville inte alls vara me mamman då de va dags att börja första skoldagen.. :-)
Meeen, pussade glatt hejdå på lillasyster o mamman fick sig en kram. Sen så...

Nu har det varit helg här emellan de första dagarna och denna måndag o den ha inneburit en hel del bus. Först på fredan åkte vi uppöver västra. Första anhalten va stugan där pappan stannade med Linus o Linnéa medans mamman (jag) drog vidare ti Ljungaverk. Upp ti moster, tog mig en dusch o drog vidare in på premiären på End of Summer Meet!! Fantastiskt, Äntligen va helgen här.. Som vi alla väntat på såå himla länge!! ojojoj..
Såå, där träffade jag redan på fredan en hel del härliga människor, mumsade hamburgare o sedan va de nästan gonatt!! :-)
Upp på lördagsmorgonen o kikade bort på området en snabbis. Hann städa lite vid infarten efter fredagens bravader o sedan drog ja neröver ti stugan o hämtade mina hjärtegryn..
Upp igen för att spana på bilar o självklart lite godisregn!! Mysigt!!

Senare när de började ta slut så passade vi på att gratulera min fiina kusin Jessica som fyllt 30 bast!! Whoohoo!! :-) Å sen va de dags för middag o galej!! En dusch på de å sen va man redo för ännu en kväll i metropolen Ljungaverk!! :-)
Ett galet trevligt förparty och sedan en härlig och galen kväll på området! Kan man annat önska?! Huuur bra som helst!! Dock liiite besviken på Robert Gordon.. Trodde han skulle dra igång me fler "kända" låtar (iaf för mig). Men icke.. :-/ Men men, han ljuuuva stämma gjorde min kväll o jag va superdupernöjd där på nattkröken då de va dags att bege sig hemöver ti moster för ett par timmars sömn igen.. :-)

Dagen igår.. Jaa, de va då minsan inte såå rackarns rolig. Men jaa, de va ju inte direkt så man hade dränkt sig me gosaker, så mådde relativt bra ändå! Skönt!! :-)
Hem till mina ljuveler.. Mina finaste o bästaste jag har.. Mina underbart fiiina barn och min fiina och fantastiska Sambo.. Hem till lugnet och hinna landa inför en ny spännande vecka!! :-)
Vi avslutade faktiskt med en film framför tv:n jag o M.. Rätt så skönt de me måste ja säga!!

Å vet ni.. Igår målades det i hallen också.. Så ikväll blir de en till runda, sen kanske vi Äntligen får till en hall som de går att hänga kläder i. Å slippa ha dem på vårat vardagsrumsbord.. Hahaha.. :-) Vore ju hyffsat skönt de skulle ja tro.. Å få upp saker som hör hallen till vore också bra gött!! :-)
Snart såå.. :-)

Sen ska hallgolvet fixas o trixas till.. Ska ju bli klinker där man kommer in.. Liite mer slitstarkt o dessutom ska de bli golvvärme under de.. Perfekt inför vinterns kyla!!

Men hörrni.. Är de helt slut på sommarn nu?? Känns ju nästan som så.. Å just idag när de blåster såå sjukt mycket o man ha fått ta´tt fram höstjackan så känns de fasiken inte alls lovande.
Man få nog inse att hösten knackar på dörren o dra fram lite mer varma o bekväma kläder. Tror ni inte?!
Jajja, blir ju som lite mysigare på kvällarna o då få man tända mer ljus, vilket är superdupermysigt!! :-)

Nää hörrni!! Ska bli bättre på bloggandet, de ska ja!!

Bilder få ja bju på nån annan dag!! Ska mysa me en grinig liten tös nu.. Hehe..

Hej hopp!!
 
(bilden är lånad)

/Mariana

Postat den 2012-08-27 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar