Kalas o annat ståhej..0

Japps, i helgen va de Äntligen dags för Linus kalas.. Oj, vad han längtat! Att få fira med sina dagiskompisar är ju bland det viktigaste har jag förstått och det var just det vi gjorde nu i helgen. De va lixom dags efter en månads försening.. :-) Han fick bjuda 6 stycken. Men endast 4 kom.. Och sedan bjöd han såklart Everlyn, för henne ville han också ha med.. Och eftersom hon redan träffat halva gänget som kom så tyckte vi att de va helt ok.. Såklart att lillstumpan skulle komma.. :-D
Alla va ju himla uppklädda och fina och kom med ett sprudlande humör. Kuligt Kuligt!! Vi föräldrar förpassade oss till köket och där höll vi oss också.. Tills Hockeyspelen kom fram.. Hahaha.. Då skulle de minsan matchas.. ojoj.. Barnen spelade för fulla muggar och de va riktigt duktiga på att vänta på deras tur att spela och dessutom tog vu ju fram båda spelen. Alltså både Airhockey och Bordshockeyn.. Såå, man kan säga att de nästan va turnering här hemma.. Hehe.. :-)
Att det va just Linus dag tog man inte miste på. Han fick bestämma en hel del och dessutom lekte de alla snällt tillsammans och just sånt e ju himlarns trevligt!! När godispåsarna togs fram va de små ljus här hemma som väntade gott på ens påse.. Oooh.. Vilken lycka!! :-D ♥







Hela dagen gick superbra och när de började vankas slut på kalasandet så blev en del kvar längre än andra, men vad gjorde de när vi endå bara skulle ta de lilla lugna på kvällen. Åsså va de ju nästan -30 ute.. Brrr..
Min finaste o bästaste mamma o hennes micke skulle på spa dagen till ära, men kom dit och fick vända eftersom de va fullt.. Typiskt!! Så de fick ha spa hemma istället.. Åsså som vi planerat så skulle vi laga maten åt dem.. Sagt och gjort tog vi o blåste bortöver och lagade maten, satte oss ner o mumsade tillsammans och sedan blev de Melodifestival. Rackarns va mysigt!! :-) Snackset va framdukat och efterrätten va uppäten!! Ni kan ju tänka er vilka uppstoppade enar vi va som satt där o jäste oss i soffan.. Hahaha.. :-)
Men men.. Melodifestivalen va de ja.. Tyckte om Loreen och Dead By April såklart och blev superduperglad när båda gick direkt vidare till final. De fanns ju inget annat.. Att ens Flinck tog sig vidare blev för mig ett mörker.. Ska man lixom inte ens kunna sjunga för att va me där eller??? Jaa, då ska fasen ja också söka.. Herrejisses!! Till och med de katterna släpar in över tröskeln ska få medverka, de trodde jag verkligen inte!! Sjukt!!

Tacka vet ja Loreen som höjde ribban rejält och de komma nog bli himla svårt att få fler som får med publiken som på detta sätt.. Hon va ju helt otrolig ju!! Å vilken låt!! Jag blev chockad, minst sagt!! :-)

Igår så jobbade jag igen. Har tagit på mig lite extra så jag kan va ledig då vi ska flytta i slutet av månaden och så jag inte blir helt bankrutt.. Hehe.. Vad gör man inte? :-)
Idag är jag däremot ledig från jobb, men har skola på eftermiddan. Ska köra skola hela dagen idag och sedan redovisa vad jag gjort i eftermidda. Så nu ska jag bara sammanställa det sista så jag känner mig redo.
Här i veckan blir de ganska lite jobb eftersom de ska ut o roas ti helgen. Jag o M ska på Södra Berget och få rå om varandra lite extra på freda. Vi ska Äntligen på "Nu är de Klippt". Komma nog bli helt sjukt trevligt och åter igen få vi klä upp oss och äta gott och få sova över på Hotell.. Inte heeelt fel måste ja säga.. Romance.. Whoohoo!! ♥

För övrigt så trallar Graviditeten vidare.. Är inne i vecka 23 nu, men traskar vidare in i vecka 24 på onsda.. Tjoo, vad det går.. Framåt är de i varje fall.. Trots att de går långsamt så är de ju framåt.. :-) Hehe..
Snart är de dags för ännu ett besök hos bm och som jag längtar!! Ojojoj..
Meeen, de rullar på.. Och inte kan man göra nå för att tiden ska gå snabbare heller än vad det redan går. Så fort flytten drar igång så tro ja de komma spinna på i ganska rask takt. Då det ska fixas o trixas me en massa annat så bruka man ju lätt glömma vart man va ngnstans. Så nu kör vi!! Kom flytt, kom!!! :-D

Nu är de väl bäst att jag kör igång med sammanställningen så jag hinner klart i tid o så ja få i mig ngn lunch däremellan.. :-) Hehe..

Ha de super mina vänner!! Tjingeling!! :-)

/Mariana

Postat den 2012-02-06 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar