Varför just jag?!?2

Jag har varken tid, ork eller lust med att vara sjuk.. Inte nu!! :-/ Men typiskt nog har jag åkt på Magsjuka.. På Alla Hjärtans dag o allt.. :-( INTE OK!!! Usch o fy!!
Hade en lite annorlunda dag igår.. Kände mig less, otymplig och allmänt orkeslös på att vara gravid mera.. Usch, jag är så less och endå är det hela 15 veckor kvar.. Fatta ni??!! De e ju en Evighet!! :-/
Åsså hade jag o Linusen en ledig dag tillsammans eftersom dagiset va stängt, så vi tog vara på den till MAX.. Eller ja, så mycke ja orkade o kunde så att säga.. Men efter ett besök hos E kände ja att ja höll på att somna i hennes soffa, så skyndade hem.. Kände som man kan känna ganska ofta i en grav.. Att magen känns stenhård o mätt o ingenting går ner.. :-/
Men när ja kom hem så vart de än värre.. Tänkte att sussa bör man när man inte är riktigt kry så gjorde mig klar för de.. MEN, så fort ja la mig skrek ja ti M.. "-Hinken M, HINKEN!!!" Å sen va de kört.. Magsjukan va in the House o därmed så va dagen riktigt förstörd!! Usch usch.. Jag hatar verkligen den känslan av att de kanske kommer mer.. Eller att man känner sig vrålhungrig, men kan inte äta.. För man inte får behålla.. Bläää!! ÄCKLIGT!!

Såå, här sitter jag.. Alla Hjärtans Dag o är en Kräk-Majja!! Roligt!! Näää!! :-/

Försökte vila en stund, men de e helt omöjligt eftersom mitt trötthet ha övergått ti övertrötthet o därmed Rastlös.. Trååååk!! :-/ Försöker peta i mig Blåbärssoppa som min Finaste Bästaste Sambo varit o handlat till mig. Men de e svårt.. Svårt att peta ner ngt eftersom magen är ständigt orolig.. :-(

Hoppas som sjutton att de ger med sig snabbt eftersom de inte är de roligaste och ha. Och hoppas också att mina två favvisar här hemma slipper skiten.. För de e ju inte direkt så man ens önskar sin värsta fiende detta eftersom de e så himla snuskigt att få behöva kräkas.. :-/
Linus e på dagis iaf.. Såå, vi få avvakta o se hur han blir.. Men orkade inte alls ha honom hemma eftersom jag inte ens klarar av att ta hand om mig själv.. :-( Såå, hoppas de ger sig snabbt. OM han skulle åka på de också..

Nu ska ja ta o lägga mig i soffan o tycka lite mer synd om mig själv.. Bara sådär som man kan göra då man blivit sjuk.. Hua.. Håll tummarna för mig!! Att de ger med sig.. NUUU!!!

Hej hopp på er!!

/Mariana

Postat den 2012-02-14 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Ida Kentner den 2012-02-14 (15:10:18)

Tack för din kommentar och tack för att du gillade klänningen! :) Den är underbart snygg!

Kul att du hittat till min blogg, får jag ta och följa din också ju!

Postat av Mariana den 2012-02-15 (10:02:59)

Jaa, den va ju superduperSnygg!! :-) Den komma sitta som smäck för en tur i Buick´en!! De kan ja säga!! :-)

Jaa, följ gärna!! Så roligt med nya läsare!!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar