Sjukt... Minst sagt!!1

Satte mig vid datorn och klickade in på Facebook eftersom jag skulle strö lite dötid innan jag åker på jobb, läser en artikel som flera har lagt in på sina sidor.. Och jag blir minst sagt Förbannad!!! Fyy faaan, hur kan man ens yttra sig om sånna här saker....??

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab

Denna kvinna är helt ute på öppna hav o söker sig fiender.. Och som mannen nedanför också säger, "Det är kränkande". Och det kan jag Fullt hålla med om.. Visst att man kan tycka och tänka saker, men hur fasen kan man gå ut med detta och anse att pappor inte kan ta hand om sina barn.
Jag är ett levande bevis på att man verkligen inte mår bra utan sin pappa. Att ha en pappa som varit på resande fot hela ens uppväxt eller har arbetat mycket så han inte kunnat varit hemma med oss barn..
Och för mig kan jag säga idag att jag hellre hade velat sett honom hemma, tillsammans med oss som familj. Kanske knytit band med oss barn på ett annat sätt än vad allt blev som..
Kunnat haft pappaledigt med oss när vi va små och ägnat en tid tillsammans med oss som småttingar mer än vad han kunde göra..
Men på den tiden var det så självklart att mamman va hemma och skötte barnen, fixade med maten och höll allting i schack eftersom pappans uppgift var att jobba och dra in pengar till familjen.

Jag har gjort allt i min makt för att Linus pappa ska känna sig delaktig, att han skulle ta delar av uppfostran och även ta sin del av minitiden när Linus var bäbis.. Just för att han skulle få känna sig som en riktig pappa och få vara med från början.
Just därför blir jag sååå satans arg när jag läser detta och hon går ut med att om pappor spenderar för mycket tid med sina barn när barnen är under tre-fyra år, att de ska åka på hjärnskador och andra hemska tragiska skador är helt absurt..
Jag kan inte alls förstå vart detta är coolt eller fränt med yttrandefrihet?!? Jag kan verkligen inte det!!
Jag blir så jäkla arg så jag vet inte vad.. Ojojoj..

Visst kan man ha sina åsikter om detta, men för sjutton håll dem för dig själv och sprid inte en massa dynga. Gör inte pappor mer orolig för hur de ska ta steget för att bli bättre och kanske sämre som i just detta läge.
Att man som vuxen kvinna kan säga sånna saker är för mig helt sjukt.
Man måste verkligen hata sin pappa eller sin partner som kanske inte levde upp till sina egna förhoppningar och gärna vill skylla på dem. Men för fasen, håll dem för er själva..

Usch, detta är för mig helt utanför alla gränser som finns. Man ger sig inte ut på öppet hav om man inte kan styrka sina jäkla studier fullt ut.. Vilken människa!! Hoppas som sjutton att hon ruttnar där hon sitter och att hon inte vågar kliva ut nå mer.. Usch usch.. Jag blir sååå arg!!

Jag tycker att det är mycket kränkande emot pappor i helhet och denna artikel borde inte ens ha publicerats.. Men förstår att han som intervjuade henne skrev ut den. Så att alla inser vilken människa hon är.. Att hon fasiken borde skämmas.. Till och med som reporter blev han stum.. Och inte är det konstigt??
Eller vad säger ni?!?!

/Mariana

Postat den 2012-01-19 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Erik den 2012-01-19 (10:28:48)

Ja, snacka om att ge en kränkande syn på oss män. Och inte minst hur mycket mer dålig självkänsla hon tycker att vi ska ha. Sjukt, ja absolut!

Torde hon krypa in i den djupaste grottan och gömma sig, sjuka kvinna!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar