Söndags-fix!0

Idag vaknade vi alla relativt utvilade utan att veta vilken dag de skulle bli.. :-/ Pjuuh.. Efter bara nån timme vaken så börjades det.. Lillan skrek oavbrutet huuur länge som helst och somnade till, för att sedan börja gallskriiika igen.. Ojojoj.. Inte första gången de blir på detta vis heller, så just därför börjar man ana oro.. Usch usch..
Sen blev de lugna puckar igen när donnan sattes ner i bilbarnstolen.. Såklart!! Såå då tog vi o åkte en sväng hon o jag så mina pojkar också skulle få vila öronen en stund.. :-)
Iväg o hälsa på lite vänner, sen på Birsta en snabbis o sen hem igen.. Lillan va såå himla lugn heela tiden o sov som mest..
MEN, sen körde de igång igen så fort fröken vaknade upp igen hemma.. Hungrig som hon va så mumsade hon glatt i sig tills hon va nöjd.. Å då va de full spiiira igen.. Otröstlig!! Suck!!!
Men men.. Provade bilbarnstolen åter igen, och jaaa.. Hon blev faktiskt lugn igen!! Konstigt dedär egentligen.. Men de funkar faktiskt!! :-)

Nu ha vi gjort natten på henne o lagt henne.. Medans jag försöker hämta igen mig lite o bara få sitta i lugnet en stund för att snart krypa ner ja me såklart.. Men jaa.. De vart en dag som vi inte hade räknat me.. Hoppas verkligen dagen imorn blir bra mycke bättre!! Huhu..

Men vet ni vad.. De ha hänt grejjer här hemma.. Magnus ha tagit bort ännu mer väggar!! Hihi.. Så nu kan man verkligen säga.. "-Ursäkta röran, men vi bygger om!!" :-D Hahaha..
Det är fullt me grejjer i fulla vardagsrummet (som för övrigt precis ha blivit ett vardagsrum) från de två skåpen som är bortplockade.. Vår brokvist ha fått sig ett nytt utseende också.. UTAN plexiglas!! Whoohoo, vi kan se ut igen!! :-D Visst, de komma blåsa på mer därute, men de gillar vi bara!! Dessutom blev de som en helt annan bro.. Såå, den kan ja nog stå ut me ett tag till.. De tro ja.. :-) Ifall de skulle dröja me fasadbytet i nåt år till.. :-D

Nåja.. Nu ska väl inte jag ta åt mig äran för nåt av detta. Men nå sjutton lönar de sig att åka hemifrån ett par timmar emellanåt. De kan ja säga!! För varje gång (nästan) när jag drar iväg sådär spontant så fixar o trixar mina grabbar här hemma så de blir nånting nytt o spännande att kika på. Kuligt!! :-)
Såå, tro de kan bli mer Söndagshäng hos kompisar framöver!! Hahaha.. :-D

Nää, hörrni.. Bilder få ja bju på nån annan da.. Tro de blir sängen nu så man inte blir alltför hängig imöööra!! :-)
Men tänkte bju på en bild på mina kids.. Skrämmande lika.. Ungefär lika gamla på bilderna, skiljer väl kanske två-tre dagar ungefär.. Men helt otroligt hur de kan va såå himla lika..
Faaast, de e ju inte så konstigt me samma mami o papii iofs.. Hehe.. Men jaa.. Kuligt är de ju såklart!!
 
Å ni förresten... Lillan ha fått ett namn.. Linnéa.. Gotöösabiten våran!!

Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2012-07-08 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar