Hemlagat...?0

Självklart!! Finns de nå annat?? Jag har så svårt att äta halvfabrikat trots att man ibland gör de utav ren lathet.. Men i den möjligaste mån jag kan så kör vi hemlagat, å självklart är de jag som kockar!! För jag Älska´rt!! De bara är så!! Gör inte alla det?!? :-O
Igår hade vi en kamrat här på en sporadisk middag eftersom de vankas hjälp för M.. Å eftersom jag var hemma från jobb så va jag extra rastlös.. Alltså då blir jag extra sugen på att tillaga nå riktigt mumsigt till middag.. :-P
Så det bidde Köttgryta av älg o potatis.. Mycket mumsigt! Men går som vanligt efter mitt eget recept. Då blir de det allra bästa!! :-) Då funderade vår middagsgäst vem som lagat maten.. För de va ju väldigt gott!! :-D
M svarade att de va ju såklart jag, å han höjde riktigt på ögonbrynen!! Den ni!! Då man få visa sina dolda talanger för ngn som inte är van att käka min mat är ju väldans fantastiskt tycker jag!!
Speciellt då ja älskar att kocka o stå vid spisen!! :-)
Idag smäller jag på med Hemmos, biffar o sås.. Mmm... :-P OCH SÅKLART!! HEMLAGAT!! :-D
Finns inget annat i mitt hem.. Riktig mat till riktigt braiga oss!! :-) Finns ju också såklart en chans att det verkligen uppskattas av de små också då man gör hemlagat. Å de gör de minsan.. Här är det inte lyx med strips o hamburgare eller korv.. Nejnej.. Här e de LYX me hemgjord mat och visst kan man unna sig de lilla extra me o äta ute ibland.. Men nu när de ska levas livet på landet så är det också bäst att man lagar maten med kärlek.. "Varje biff får sin del kärlek från mig"... Så brukade min farmor säga.. Å hon kunde laga mat hon minsan!!
Hon och min älskade fiiina mami har och är, varit mina stöttepelare just med matlagningen!! Visst ha de väl sin charm?! :-)

Näpps, nu e de bäst o kocka vidare med min rackarns rygg som inte vill ge med sig.. :-/

Hej på er främlingar o älsklingar!! :-)

/Mariana

Postat den 2012-03-06 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar