Lördag!!0

Så har Lördagen sprungit förbi oss i himla rask takt nu också.. Ojoj, vad veckorna går fort just över helgerna.. Knasigt dedär, eller hur? Är de bara för att man har så mycket man tänker göra och att man hela tiden kanske är sysselsatt?? Va tro ni? Jag kan i alla fall säga att min svank/rygg känns lite bättre efter dessa dagars vila.. Men jag är fortf. rädd.. Det är som en gnagare som verkligen inte vill ge sig.. Men visst, de är helt klart mycke bättre!! Dock så fastnade jag i flyttvagnen idag då ja skulle rulla ut en cykel.. Fastnade i ett läge då de bara kändes helt tok baki ryggen o ner i benet.. Usch, för den smärtan!! AJAJ!!
Men men, den gav med sig efter ett tag o nu ikväll här känns de mycke bättre.. Vila gör susen!! :-D
Va ju upp ti Fränsta igår o hämtade min efterlängtade soffa, säng o en hel del Flyttkartonger.. Ujuj, vilken lycka!! :-) Soffan o sängen e ihopmonterade och klara!! Dock är alla dessa kartonger i vägen.. Överallt o ingenstans ungefär.. :-/ Huhu.. Men men.. Nästa vecka kanske de försvinner en eller två.. Vi få se.. Ryggen avgör helt hur fort de går.. O sen också hur mycke ja hinner vila emellan såklart.. :-D

Imorgon är de dags för Guldnappet på Sidsjön!! SOM jag längtar!! Vi har laddat upp med att mumsa kyckling, klyftpotatis o Tzatziki här ikväll o nu kikas de på Hockey nere i Källarn.. Så nu förstår ni ju varför jag hamnade här.. :-) Hehe.. Efter disken så orka ja inte se nå mer Hockey.. Å dessutom är de kval.. Säkert jättespännade, men njaaa... Inte ida!! :-/
Har lust o grotta ner mig i sängen me en film ja o bara jäsa.. Men lär ju bli så man få så lov o se lite hockey endå ti slut.. Pjuuh.. :-/ Jajja..

Men... Tillbaka ti morgondagen... Vi ska pimpla i mängder o dessutom ladda upp me fika så vi har hela långa dagen.. Packa med extrakläder så vi kan byta eller värma oss i bilen.. Å dessutom ladda upp me varmt så vi kan dricka varmt under hela dagen.. :-)
Nu ska vi minsan vinna!! Tjoohoo!! Såå, de komma bli en mycket mysig dag på isen. De kan ja säga iaf.. Ska vara där i tid också så man få sitta där man vill sitta.. Å stolarna ska givetvis med.. :-)
På med varmkläderna o packa matsäcken!! Å iväg med er!! Nu e de pimplingsdags!! Jippiiie!! :-D

Tro de få bli lite gosaker nu innan de e dags o sussa ner sig.. Morötter o dip e väl aldrig fel..?? :-)
Tycker minsan att de e liiiiite halvtrist o inte få följa Melodifestivalen nå nu på ett tag.. Ha som varit ett rent Lördagsnöje för oss den sista tiden.. :-) Myyyys!!

Hoppas ni har en lika härlig Lördakväll som vi har!! Mys, gemenskap och Kärlek står på vårat schema!!
Fantastiska Lördag!! :-D

/Mariana

Postat den 2012-03-17 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar