Är sommaren här tro?!0

Vad tror ni? är sommaren här för att stanna? Igår kändes det verkligen såå himla skönt att stiga upp ti denna underbara sol och få kliva ut med kortbyxor. Underbart!! ♥
Men jag är lite velig om jag tror på att den är här för att stanna eller om den bara är här för att retas me oss..? Hmm.. Jaa, de e allt lite svårt eftersom de varit en sån konstig vår.
Samtidigt känner ja att de kryper allt närmare med förlossning och allt som hör den till. Nervösiteten kryper sig sakta men säkert på och man börjat fundera om det är riktiga värkar eller bara kraftiga sammandragningar.. Allting blir så nära så man nästan blir lite halvskraj! :-O Fast endå inte såå skraj som att man inte vill uppleva de. Nejnej, de e ju såå himla sjukt fränt då det bär av så det är absolut inget jag vill slippa.
Men tror de ha me åldern o att man har en sen innan man blir extra nervös av.. Kommer vi hinna i tid? Kommer vi uppleva det på samma sätt som sist? Jaa, miljoner tankar såklart. ÄVEN fast jag är andragångsföderska!! Så är de ju såklart!!
Man blir som mer nojjig av de säger de.. Å kan nog lugnt säga att ja håller med.. Man är som fjantig över allt och inbillar sig saker som kanske inte blir som man tänker.. Men jaaa.. De bara är så.. :-)

Just ikväll o idag kanske de är lite extra nojjigt!! Har skjutsat iväg M på 20-års jubileum sen nian o han befinner sig just nu i Fränsta o ska vara där ikväll.. Ska dock hämta hem honom inatt hade ja tänkt.. Skönare att han är hemmavid om de skulle bli nå. Å Linus är på en annan "fest" han.. Han skulle på midda hos A ikväll me en massa andra barn o där skulle de visst ha en massa trevligt!! Hehe.. :-)
MEN, ska även hämta honom sen o skjutsa honom vidare upp ti mamsen o Micke.. Så han få sova me dem inatt i stugan. Allt för att göra mig själv mindre nojjig är ju bra!! Inte sant?! :-)
Han ville helst åka upp me dem igår redan, men fick snällt vänta tills ida eftersom de vankades "fest" som han så gärna ville kalla de.. Å de e klart!! Är ju som fest när man e bjuden på midda hos kompisen!! Hihi.. :-)

Visst hade de varit gött om lilla pyret i magen redan hade kikat ut, men som de verka som trivs den lika bra därinne som Linusen.. ♥ MEN, har verkligen ingen lust att kliva över dagar som sist.. Usch, den väntan är som värst.. Men samtidigt så ställer man in sig på datum som kanske inte riktigt stämmer heller..
Det datum man får är ju inget som säger att just då är bebben färdiggräddad, men endå så räknar man ner ti detta datum som en toka!! För längtan är ju bara sååå himla stor.. ♥
Jag har i varje fall packat klart bb-väskan!! De hade jag inte gjort sist trots att vi gick över en del.. Å de fick ja ångra.. M skulle då hämta de ja skulle ha, å dessutom lyckades jag slå av telen o inte fick igång den..
Såå, just på de viset vill ja verkligen inte ha de denna gång.. Nejnej.. :-/
Nu vill ja veta vad ja ha med mig o dessutom ha med mig saker ti både mig o lillskrutten.. :-) Hehe.. Så man vet att man klarar sig ifall man blir kvar några dagar..

Mitt blodvärde va inte så himlarns bra sist o dessutom ha ja fått veta att jag bär på ett virus som måste behandlas under förlossningen.. Såå, just sånt känns lite sissodär.. Men va sjutton!! Bara man kommer in så vet ja att de tar hand om en på bästa sätt o dessutom finns mina önskemål i min journal.. Så på nå sånt vis komma ja verkligen inte vara orolig över..
Då är de ju lixom bara ti o köra på!! :-) Wiiiiie!!

Jajja... Ska väl inte sitta här o surra på.. Ska ju packa väska åt junior, fixa me mig själv o sedan dra iväg o se hur busbarnen sköter sig därborta.. :-) Hehe..

Ha en toppenkväll hörrni!! De ska ja iaf försöka ha!! :-)  Hej Hopp!!

Bjuder på en bild av mina Finaste Prinsar!!! ♥ ♥ De bästa jag har...

/Mariana

Postat den 2012-05-26 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar