Vecka för vecka...0

Vecka för vecka traskar fort på, men inte så man egentligen förstår hur fort det faktiskt går. Utan mest att tiden går sakta och är mest bara långsamt allting.. :-/
Visst, vissa dagar kan dagarna köra på rejält. Som imorn, då komma de säkerligen bli en sådan dag.. Först BM på morgonen, sedan besöka Madde o Vilde o sen blir de Vårshow o städdag på dagis.. (Inte för att ja komma städa, men ska dit o spana på vår goding som gör sitt sista uppträdande som stadsonge!!) Hahaha..
Sen rackarns blir en liten buse av honom härute i vischan istället.. :-)
Men blandade känslor känner jag att de ska bli både spännande och hemskt att lämna den trygga fina förskolan med de absolut bästa fröknarna.. :-) Hur ska ja klara mig utan dem lixom?!?!
Fast jag måste säga att Linus nya fröknar som vi träffade idag verkligen var supergulliga.. Båda två!! :-) Såå, tror faktiskt ja komma trivas me dem också. Absolut!! Men jaa, ni förstår.. Steget upp till skola och junior inte är junior längre.. :-D De kanske är de som gör mig livrädd för att snart är dendär killen som står här utanför o ska dra iväg me moppen... Ojojoj.. Kommer man någonsin vänja sig?!?

Jaa, å imorn.. Då ska jag ju ti Barnmorskan som sagt.. Kan bli skoj o se vad som hänt sen sist! Magen är hård mestadels och det trycker ganska rejält stundvis neröver.. Ajaj.. MEN, ingenting tyder på att de e dags.. MEn visst blir man lite nojjig.. Mamsen e ju inte på hemmaplan.. Tro de kan va därför ja är lite mycke nojjig också kanske.. :-O
Ääh, man ska kanske inte gå o oroa sig i onödan.. Dumt de!!

Här hemma ha vi iaf pysslat lite, snart såå.. M kör på med renoveringen och jag grejjar me vagn o sånt så allt e fint o klart ti pyret kikar ut.. :-)
Nu sitter liggdelen på vagnen och hjulen ska kollas över.. Sen kanske man skulle ha putsat upp den lite också.. Den ha ju som sagt stått i några år o de gör ju inget om den fixas till lite.. :-)
Sängen är inget jag skruvar ihop förän vi kommit hem från bb och allting är schyst.. Jag menar.. Vad ska M o Linus göra då jag förmodligen inte får komma hem på samma gång.. Nånting ska väl de pyssla me också.. :-D Åsså är jag ju som sagt lite skrockis.. :-/
Sååå.. Vad ha ja gjort mer då? Hmm.. Kläderna e ju tvättade, men de vet ni ju redan.. Skönt!! Sen få vi se vad som stannar kvar i garderoben o vad som sorteras ut.. :-) Ha ju som blandad kompott där nu.. Haha..

Nää hörrni.. Nu tar o kör sista rycket här på Kvällskvisten.. Jag har ju som sagt SEMESTER och Ledighet hela veckan lång och därför kör vi lite för varje dag som går.. :-D Och efter hur jag mår såklart!!
Men ska absolut inte sticka under stolen med att jag LÄNGTAR!!! Längtar till ännu mer Semester, Sooool, Lugn och Sköööna dagar tillsammans med Familj och Underbara Vänner!! Åååh...
Komma bli en Grym sommar!! De är ja säker på!! Att sedan avsluta den med End of Summer Meet kan ju verkligen inte bli något att glömma.. Ojojoj, sjuuukt fränt komma de bli!! Lovely!!! :-)

Tjenixen på er!!

/Mariana

Postat den 2012-05-14 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar