Vilken lycka!!0

Tänk att det finns en sån känsla inom en där man känner fullständig Lycka!! Man lever med en likasinnad, blir uppskattad och har 2 helt Fantastiska barn!! :-) Minsta tjejens sovrutiner är minsan helt otroliga och så har det ju varit sedan damen föddes i princip. Hon sover hela nätterna från 18-19 på kvällarna ti 7-7.30 på morgonen. AMAZING!!!
Rutiner skulle jag nog vilja kalla det!! Jaa, rutiner och trygghet. Och bra mycket nyfikenhet på dagarna såklart!! Hehe.. Allt som händer och sker runtomkring henne gör att hon hellre är vaken och har koll än och somna ifrån nå!! :-) Lillgumsan min!!

Vår grabb som numer är en 6 åring gör mig bara stoltare och stoltare för var dag som går!! Allt han lär sig på skola, vad han gör, vilken styrka han har i kroppen och hur duktig han är på att vara artig och snäll. Inte minst emot sin lillasyster!!
Tror dessvärre att vi har köpt heeelt fel säng åt honom. Blir på tok för varmt för en sån varmblodig kille som han o ligga så nära taket. De är för många kvällar/nätter som blir förstörd av de tyvärr.. :-/ Så blir det inte bättre (vilket inte jag tror på) så måste vi tänka om.. De e synd rummet är så litet, man får lixom inte plats med allt man vill.. :-/
Jag vet att det komma bli nå stort av honom när han blir större. Och jag kan lova er.. Som mamma går man genom eld och vatten för sina barn!! Så är det!! Så när jag skyddar dem från saker som jag/vi inte tycker att de behöver eller får ut något av så menar man det. Det är ens barn och självklart skyddar man dem från otrevligheter och faror!!

Idag har vi haft en Fantastisk dag ute i spåret. Jaa, skoterspåret!! Följde med min papi o syster m.vän på tur uppemot gamla hemtrakter. Storfinnmyra!! Så fint och fridfullt, lugnt och skönt!!
T.ex.. Jag for iväg o skulle kissa en bit bort. Slog av skotern, ställde mig där på sidan å... Baaah kände tystnaden!! Tystnaden va som förstelnande!! Inte ett fågelkvitter, inte en röst, inte en skoter.. Ingenting!! Hur nice är inte det då?!?
Visst, det va skoterträff på Skälsjön inte så långt ifrån där vi va. Men vi kände för lugn åkning, med kids och bara få grilla o ha de gott!! Tackar papi/morfarn för uthålligheten och sis m.vän för sällskap.. Såå himla kuligt o mysigt!! Vill jag verkligen göra om här framöver!!

Tyvärr så glömmer man ju bort kameran, så blev inte så pass mycke bilder ida. Men skickar in några sen. De är ju som lite mysigt och fint så man glömmer bort sig!! Att bara få sitta o kika på naturen och typ "där bortom" är ju bara sååå himla gött!!
Love it!!

För er som inte är nå vidare naturmänniskor. Kliv ut i skogen, se er omkring o dra in ett andetag!! Det är bland de skönaste som finns!! Lugnt, skönt o harmoniskt!! :-)

Appropå ingenting hörrni... Ni glömmer väl inte bort Klädbytardagen på Haga Skolan den 23-24 MARS ?!?!?!
Efter många om och men så har jag och min sambo kommit överrens om att verkligen rensa ut allt!!
Allt ska bort och säljas!!  Allt från kläder till leksaker!! :-) Bra nog gött o få lite space över i källarn så man få plats med sakerna vi använder och kanske få till ett "Spelrum"!! Hihi..
Eftersom vi alla är lite halvt galen i både de ena och de andra så vore det gött med ett rum med allt möjligt!! Lite som ett cigarr-rum med en extra touch av det där lilla extra!! Hehe.. :-)
Drömmen ni vet!!
Jaa, när vi har gjort det vi ska på utsidan så finns det självklart alltid jobb igen på insidan!! :-) Meeen, börja utifrån o gå innåt bruka hantverkar´n som ja bo mää säga!! :-D
Förresten!!! Äntligen har jag kommit underfund med hur jag vill ha det i sovrummet!! Gaaaah!! Som jag vridit och vänt på allt o tänkt hit o dit. Nu är de som klart en bild på hur jag vill ha de!! Bra nog skönt kan ja lova!!
Såå, här framöver ska det sättas igång. Till vad?! Jaa, de återstår att se!! :-)

Nää, nu ska jag ta o umgås med min käre sambo som nyss kom in från garaget!! Jaaaoo, ni läste rätt!! Han va tvungen o gå ut en sväng ikväll med.. Galenpanna!! Att han orkar lixom?! Mm, de är även för mig en gåta lixom!!
Jajja.. Duktig är han i alla fall och snart står här en bil som kan åkas med hädanefter!! Sedärja!! :-)
What a maaaaaan!!! Jackpot-kille skulle ja nog vilja säga!! Jojjo!!

Dags o kura ner sig!! Heeej på er!! :-*

/Mariana

Postat den 2013-02-23 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar