En sån vecka!!0

Ååh, en sån vecka det har varit! Jag vet inte riktigt hur många ggr man kan göra ett glädjeskutt som jag gjort denna vecka!! Hihi.. Drog på bilbingo förra onsdagen, fick bingo på första bingon!! Sen tog ja o köpte en Harry Boy ti travet i lördags! Fick 5 rätt å faktiskt rätt bra utdelning!
I söndags stressade jag ihop en travandel på jobbet till måndagen, ni vet.. En sån som 10 st delar på! :-)
Å fick 6 RÄTT!!! Vilket resulterade i att vi alla som hade köpt en fick 12 573 kronor var!!!!
Sååå jäkla roligt!! Både för mig och för jobbet såklart!! Hoppas det va många glada och nöjda kunder på jobb där på tisdagen!! :-) hihi..

Nu när det är fredag har de börjar lagt sig för mig iaf! Slantarna som jag vunnit ligger fint o väntar på att bli använda till en Husvagn o jag vill Inge annat än o hitta en! Men med olika krav som man har så är de ganska svårt o hitta en som just passar.. Men snart så kanske man dyker på den perfekta! :-)

Imorgon ska jag laga middag ti många igen! Kuligt!! Mina systrar m familjer kommer, å mams o Mike.. Hoppas de blir bra! :-)
Sen kör vi igång med grävning här på går'n! Gamla bron är riven och en ny ska få ta plats! Men även fasad och tak ska bli nytt!
Känns som att det finns en del att göra här i sommar!! Dock ska jag o barnen försöka sysselsätta oss me annat roligt så man inte är i vägen!! :-) hehe..

Annars då?! Joo, Linnéa börjar närma sig året och snart är det dags för kalas!! Kan inte riktigt förstå hur tiden kan gå så himla fort. Å till hösten är det dags för dagis för henne! Spännande!!
Linus ha tappat ena framtanden, så nu är gluggen superstor!! Hihi.. Storkillen!!

I eftermiddag drar även Linnéa o hälsar på mormorn! Så ska jag ta o hjälpa till med de ja kan här hemma, sen blir det till att åka o handla inför morgondagen! Baka lite o pyssla lite! :-)
Hade ju inte räknat med att grävningen skulle bli i helgen, men nu blev de ju så! Alltid skönt att det drar igång, men fy sjutton för att bo på en arb.plats!! :-/

Igår drog vi västerut o hämtade lite isolering, hälsade på moster! Spanade in den nya fina "Dansbanan" på deras baksida! Jösses vilket däck!! Där blir det nog minsan både den ena o andra cidern i sommarn.. Hihi.. :-) Mysigt!!

Nu är det dags o dra ihop lite frukost ti mig o Linus! Sååå himla skönt o inte ha nån stress o få va hemma med kidsen o bara ha de gott! :-)

Hej på er!!

/Mariana

Postat den 2013-05-24 i | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar