Smygstart..0

Nu smygstartar vi julen här hemma! Det är väl inget som är mysigare än då man få plocka fram julpynt o gardiner o stakar. Just idag blev det julgardiner i vardagsrum o kök. Supermysigt!!
Vill ju självklart vänta lite till med stakar o julpynt. 
Men idag kunde jag inte vänta.. Julstjärnan kom upp i vardagsrummet!
Min mamma kom förbi o såg våra härliga fönster emot vägen (som va riktigt dyngiga), och tog fram både trasa och skrapa o putsade våra 3 fönster emot vägen. :-)
Såå snällt med tanke på att jag verkligen är värdelös på just den grejjen! :-/ Något jag inte heller är spec bra på är att stryka!!! Usch vad tråkigt det är och dessutom vilken jädra tid de tar.. :-/ Fy!!

Jajja, gardiner hänger väl till sig tänker jag. :-) Jag är inte så noga med de (kaaanske för att jag inte är så duktig såklart). De blir fint ändå!!

Saknar redan min Goding som är hos mormorn o M o myser.. Middagarna blir långtråkiga, dagarna blir långa.. Å jaa, mornarna blir oxå tråkiga..
Men imorn är han hemma igen. Men både nyttigt för han o för oss att unna oss egentid på olika håll.

Nu ska vi ta o skala lite räkor o kika på nå bra på tv:n. 
Hoppas ni har en fin kväll!!

Tjing!!




/Mariana

Postat den 2013-11-16 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar