Just Do It...0

Just precis!! Så är mitt och många andras motto just nu!! Många är vi som har mål, vill dra ner på gosakerna (speciellt såhär efter ledighet) och få igång pulsen en aning! :-)
Och varför inte då starta året med olika roliga aktiviteter som senare kan bli vanor i ens vardag?!
Jaa, jag vet att jag ha tjatat o gnatat om detta förut. Men skillnaden är att jag nu inte bara vill komma igång med träning och kost. Utan jag vill verkligen ändra min livsstil.
Jag tror inte längre på hård diet, hårda träningspass och bitterhet över att inte gå unna sig. Inte än iaf... :-) Jag tror på en långsam väg emot en sundare och hälsosammare livsstil. Vilket jag nu har påbörjat min resa emot!!

Nu i veckan har jag börjar lite smått och köra igång och faktiskt... De ha blivit ganska mycket för o va första veckan!!
I måndags blev de en prommis, tis gym, ons prommis, tors simning. Fredag blev det dans, massor!! 😃🎉 utan alkohol, ha!! Den ni!! Igår hade jag en lugn och återhämtande dag med valfri mat och vila. Idag blev det en spontanprommis en timme i mörkret!! Inte illa va?!? 😃 Galet stolt över mig själv och känner att det verkligen kan funka!!




Jag ska tillägga att jag är fruktansvärt mörkrädd och hoppade till ganska snabbt då en man kom och sprang om mig bakifrån.. Hua!!
Men eftersom jag surrade i telefonen då, så som hela tiden nästan, så gick det bra. Pulsen hann inte riktigt jaga upp mig o jag kunde lugnt promenera vidare!! :-) I rask takt förstås!! 😃
Kom hem lagomt svettig, tomt med ström på telen o packade ner de sista jultomtarna i kartonger. Skönt!
Tog en dusch o vips så ligger jag här!! Sängläge... Nervös inför morgondagen.. Skoldags!!! Wiiiie!!
Ska bli grymt spännande och jag är tokladdad inför denna omskolning av mig själv! Undersköterska!! 😃

Så nu borde jag kanske sova en truddelutt...?! Jaa, ska iaf försöka!! Haha..
Imorn är det ju en ny vecka, med nya utmaningar och mycket att se fram emot! Galet va Fantastiskt mitt liv känns nu!! Så mycket att se fram emot och massor att längta till! ❤
Och mycket har jag mig själv att tacka för de, å vet ni.. De är jag glad för!!
För de är faktiskt så... Att man ångrar bara de man INTE gjorde!!! :-)

Imorse va det även dags för match för min fiiiinaste Hockeygrabb!! Hemmamatch mot huddik och jag kan ärligt säga att jag är imponerad! Min/vår Linus har utvecklats sååå himla mycket senaste tiden, tar för sig och var som en helt annan kille på isen idag!!
Super stolt är jag som mamma och ser på honom oxå att han älskar de han gör! Och att det va på håret att det skulle bli mål av honom idag va heller inte illa att man såg!! Såå duktig!! ❤

Gonatt mina vänner!! Må veckan bli toppen, å om den inte blir de så kan de sjuttsikken bara bli bättre!! :-)

Avslutar med en bild av min/vår tomtesamling. Behöver jag säga att jag Äääälskar tomtar?!?! :-)


/Mariana

Postat den 2014-01-12 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar