Snart är det jul igen...0

Ojojoj, va veckorna och dagarna springer iväg. Snart är det jul igen och det känns jobbigt som faaaeen. Har verkligen allt emot julen.. Man ska handla saker till varandra, äta massa smaskig och fet mat som bara inte går att tacka nej till. Sedan ska man träffa alla dessa människor som man absolut inte vill missa.. Och för att va med och hänga ihop me dem så är det inträde och massa sliskigt som ska slinka ner på juldagen ute på stan. 250 jäkla spänn ska man betala för att få en liten ynka sittplats ute på stan.. Joo, just de.. Då ingår det ju faktiskt ett glas champange också, visst, de kan ju va mumsigt. Men efter de glaset lär man ju sväva på moln eller nå? Hahaha..
Usch, vad jag låter nerklankande. Men tycker det är såå mycke mysigare att kanske ha en hemmafest o mysa på o så istället för att betala så himla mycket för en utekväll... MEN, vill man va me så kostar de också.. Så man få bita i det sura äpplet o kila med i strömmen. För missa vill man ju absolut inte, Helena o Lisa kommer ju hem!!! Hihi.. Skoj Skoj!! :-)

Men åter dags för julen, suck!! Mycke ska hinnas me nu inför nästa vecka. Det är ju faktiskt bara en vecka tills man sitter här o räknar alla julklapparna, har jag kommit ihåg alla och är de tillräckligt? Alla dessa måsten får mig faktiskt ibland att må illa.. Inte nog med det så blir det ju så mycket annat som händer sedan också, men den nyfikenheten får faktiskt vänta ett tag. Dumt att surra alltför mycke nu inför juletid... :-)
I alla fall så ska jag fixa de sista klapparna imorgon, ojoj, massa bestyr.. Kan ju lova att paketen från oss kommer att vara små, kanske hårda eller mjuka...? Men de kommer vara ett år me nååågot lite tanke på dessa i år.. Ha varit så mycket i år, så hoppas bara att mina käraste närmaste inte blir besvikna. Vill ju väl, men lite svårt me allt sånt just nu bara.. Sorry!! :-(

Linus fyller ju också år snart, fattar ni, 2 ÅR!!! Vart ha dessa två hela år tagit vägen? Han vill ju såklart ha smaskig tårta till den stora dagen, sen så ska det nog bjudas på MIN smarriga smörgåstårta också. Den e ju sååå god, så jag hoppas många kommer för att smaska lite på den också.. :-) Hehe.. Fast såklart är det ju Linus dag!!! Värnlösa barns dag också, jaaa, de är faktiskt så.. Typiskt!! 28:e December alltså.. Ojoj, tänk att man inte kunde knipa i 3 ynka dagar till....?
Mmm, jooo, har faktiskt surat en del på de där. Men inget att göra åt som sagt.. Mitt liv kunde ha kostat mer, så varför chansa ens? MEN, tanken och ångesten kommer förmodligen att komma varje år enda tills han är 25-30 år eller nåt? När man bara vill va yngre än vad man är ungefär... Aja, så är de.. :-/

Igår va de dags för Lucia på dagis, gissa om de finaste pepparkakorna va där? Jaaa, såklart de va!! Linus o Roland stod som nå små ljus och kikade mest bara runt och blev chockad av alla blixtrar och folk som fanns där..
Å efteråt så va Linus mammasjuk, så tog alla tillfällen som fanns till o pussa på den sötaste lilla pepparkakan!! Jaa, de förstår ni väl? Hehehe...
Mammsen hade ju faktiskt varit borta hela helgen i stora Stockholm.. Kände mig mycket saknad, vilket känns helt underbart när man saknat lille prins som man gjort.. Hua, finaste fisen!!

Nää, nu kanske det är dags att ta o krama kudden litegrann. Ha varvat ner efter jobbet me ett lååångt samtal me Anna-Maria, såå roligt! Ska ta mig en sväng uppöver o mysa på i massor me dem nå bara, Linus e ju såå himla bäbiskär också så de e ju extra mysigt då.. Så han kan tjusas på lilla Viking som e den sötaste lilla prinsen också.. :-)

Hoppas jag hinne skriva nå mer i helgen, jobbar ju nu varje dag innan jul förutom imorgon. Så blir en heltisk och rolig tid på jobbet nu.. Såå jaaa, ni vet vart ni hittar mig...!! Hehe.. Mm, precis.. På jobbet!!! :-)

Kramselikram på er alla!! Och en riktigt GOD JUL på er också som jag inte hinner träffa eller höras med..!!!

   <<---Vilka ljus va? Bästisarna.. :-)

    <<---Mm, gissa om man va stollig?

Gooonatt!!!

/Mariana

Postat den 2008-12-17 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar