"Jag e en bääbis!!"0

Dimman ligger som tätast utanför mitt fönster, blir ju deprimerad av o veta att de e såå himla kallt ute.. Brrr.. Nu vill jag ha snö!! Så man kan åka skoter o grilla o bara vaaa..!! Så himla tråkigt o skrapa rutorna och inte ens snön ligger på backen, men men, snart så kanske den faller utanför mitt fönster.. Längtar!

Idag är jag ledig, fick en dag ledigt eftersom jag ska åka på utbildning på min lediga dag här framöver. Inte alls helt fel, men skulle egentligen jobba på en fest ikväll. Men yrskallen som vi ska jobba åt hade sagt fel datum, så det va imorgon o inte ikväll.. Iiih.. Men lika glad e vi för de, så himla roligt o få komma o jobba me nå annat än o slita på Cooop.. :-) Hehe..
Så idag ska jag jobba lite fackligt faktiskt, ska åka o hämta lite grejer på facket o köra ut de på jobbe för att gå igenom o sätta upp lite av varje. Planera lite inför kommande medlemsdagar på jobbe o lite annat smått o gott.. Så himla skönt o kunna göra lite sånt hemifrån om man kan, inte ofta de händer.. :-)

Joo, som sagt blir de ju jobb imorn då istället för middag hos moster. Lite halvsurt för jag hade sett fram emot o träffa allihopa igen, saknar!! Men Linus ska åka upp me pappsen, mormor, micke o moster Linda för att träffa dem endå. Tänkte att eftersom de bara e jag som inte kan komma så kan väl lika gärna Linus o M åka endå, roligt för alla o träffa lilla fisen som e stora killen nu å.

Appropå de, han surrar ju som en galning nu. Härmar precis allt man säger! Haha.. Igår sprang han runt o sa; "- Jag e en bäbis.." Söötungen!! Vi svarade, "-Meen nää, inte e väl du en bäbis. Bara bäbisar ha tuttar, inga storgrabbar!" Då fortsatte han o sa hela tiden; "-Jag e en bäbis! Jag e en bäbis!"  Snacka om att man bara sjunker ner o älskar den lilla grabben!! Ville inge annat än o ha tutten såklart! Hahaha..

Imorse när jag vaknade så hade visst Linus varit upp o gått ti skafferiet (som vanligt), hämtat sig sina "filpuffar" o kom o skulle lägga sig me mig i sängen. Mysen! Så vi låg o myste en massa innan de va dags o kliva upp o käka frulle, fattar inte, tyckte nyss han va så liten o förstod ingenting. Åsså nu är han storkillen som hämtar de han vill ha och slår på tv:n om han vill se på den osv.. Tiden går på tok för fort!! Hinner inte alls med känns de som.. Skulle vilja stanna tiden o bara ha de som de är nu, väx inge mer!!

Ikväll vette sjutton vad som händer eftersom festen blev imorn... Ska i alla fall göra en mumsig midda me kött, potatis o såås. Sen så får tiden utvisa va som händer.. M ska ut o övningsköra me Linda o sen tro ja Stefan skulle komma på besök. Hade ju en låång lugn kväll bara hemma igår, så kanske måste ut o kika runt lite ikväll igen efter Linus somnat. Fattar inte, men ha såå himla svårt o bara sitta hemma o gö ingenting flera kvällar i rad. Man blir ju såå himla rastlös när man ha energi o ork o göra såå mycket mer!! Aja, få se va som händer. Kan hända att de inte blir nå alls å, tråååk!!

Dags o hoppa in i en lååång dusch nu efter man lämnat gofisen på dagis. Sen iväg o hämta o köra grejer som sagt!!

Tjingeling o ha en superbra helg!!

/Mariana

Postat den 2008-10-10 i Allmänt | Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar