En helt vanlig tisdag..1

Så va de tisdag igen, känns lite knasigt o va hemma. Men lillfisen är ju skukis så finns ju inte så mycke annat o göra.. Igår fick han inte i sig alltför mycke mat, men idag ha de gått mycke bättre. Vi har ätit potatisbullar o lingonsylt ti lunch å de va ju supergott de..:-)

Här på morgonen ha vi inte gjort allför mycke, eller jo... Linus ha låst ut mig på balkongen!!! Fattar ni vilken panik!?! Jaaa, skulle bara gå ut en snabbis o hänga några tröjor på vädring. Såklart stänger man dörren eftersig med tanke på att de va ganska kallt ute.. Åsså få fisungen tag i dörren och drog igen! Försökte få honom att förstå att han skulle trycka upp handtagen, men lilla gubben förstod ju inte vad jag menade.. :-(
Så efter många om och men och panik så ringde jag hyresvärden, han kom på studs och öppnade dörren för att sedan öppna balkongdörren. Vilken lättnad!! Ojojoj... Men Linus han lekte han i lugn o ro o me massa bajs i stjärten.. Min fis!!
Tackade hyresvärden så mycket o kramades me Linus i massor när jag äntligen kom in.. Men snacka om ångest och panik man fick!!! Usch, blir nog inte så man stänger dörren om sig alls nå mer. I allafall inte när fisen e vaken, han kan ju hitta på vad som helst... :-/  Hua, vilken panik!!

Nåja, nu sover han i alla fall och jag sitte o häckar vi datorn som vanligt när tid finns över. Skönt e de i alla fall att Linus är piggare och att imorgon blir de dagis igen. Själv ska jag på fackmöte i Härnösand, ska bli himla intressant faktiskt.
Bli bjuden på käk och surra en hel dag me andra aktiva fackmedlemmar, skoj skoj! :-)

Idag känner jag mig på topphumör, först o främst längtar man till festen på lördag för att träffa mina gamla kompisar. Sedan så ha jag suttit o surra me en annan god kamrat som tyvärr bor enda nere i Helsingborg.. :-( Anders är en kille som jag träffade för ett x antal år sedan, en superkille som är hur bra som helst att prata o umgås med. Önskar bara att han kunde bo närmare så man kunde umgås lite oftare ist för att surra järnet på telefon.. Fast de ha heller inte blivit mycke av den sista tiden, man hinner lixom inte.. Dumt!!
Nu ha vi i alla fall bestämt att vi ska styra upp någon träff här framöver, om inte annat framåt våren o sommaren!! Så måste de bli!

Tror faktiskt att man känner sig mycke piggare o gladare när man har något att längta till. Som nu, resan är bokat till Egypten. Så dit far vi i slutet på april, sedan ska vi ner på musikal i stockholm i december. Å då blir de tjejligan som åker.. :-) Jag, mina systrar Linda o Cicci, min mamma, moster Disa o kusinerna Jessica o Johanna. Ska bli superskoj å mysigt att umgås en hel helg tillsammans..:-D
Linus får stanna hemma me pappsen, tor heller inte att han njuter så spec mycket av o springa omkring o julhandla i stockholm me alla oss irriga damer. Eller va tror ni? Haha..

Nää, nu ska jag ta mig en uppfräschare. Syster Linda ska komma bort för att umgås me oss litegrann, hon ha ju också vart hemma o varit sjukis. Sen så ska vi göra lax, potatis o romsås. MUMS!! :-)

Ha de fint!! Herrååå..

/Mariana

Postat den 2008-09-23 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Äneth den 2008-09-23 (18:49:53) http://aneth.blogg.se/

Hej Mariana! Hur är läget? Var med och tävla i blobb 2008! läs mer på aneth.blogg.se eller morrfan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar