Det gör mig så arg..1

...Att vårat samhälle är såå fruktansvärt hemskt.. Tittade på Uppdrag granskning igår och belv så himla tagen av allt, usch o fy. När jag precis skulle hoppa in i duschen så började det såklart.. :-/ Men det handlade om "Louise" som först hade blivit utkastad av sin mamma i Göteborg, som sedan hade kontaktat sin pappa. Men vad varken hon eller sociala inte visste om eller kollade upp var hans instsabila levnadssätt och hur egentligen det var där med honom.. Hon va bara 10 år, fattar ni? 10 ÅR!!! Utkastad av sin egen mamma på gatan, med endast en säck med kläder.
Flyttade då in hos sin pappa i Småland och där var det inte alls bra. Han knarkade hej vilt och åkte in och ut från psyket! Herre jisses vilken sjuk tillvaro! Ingen, och då menar jag INGEN gjorde nånting! Hennes skolgång slutade vid 11-12 års ålder och hon levde med sin pappa i både de ena och det andra.. Hennes pappa utnyttjade även henne sexuellt, tog tunga droger och bad henne t.o.m. blanda skiten åt honom!! Vaaa?? Är detta acceptabelt? Nää, verkligen inte!!
MEN, varken sociala eller kommunen tog tag i detta och det blev världens liv runt detta media. Och det är ju inte konstigt, eftersom ingen placerade den stackars lilla tjejen i ett familjehem eller liknande.
Denna stackars tjej fick t.o.m. fira en jul på en parkering utanför ett köpcentrum... Ååh, de e ju helt sjukt?

Jaa, ni förstår säkert varför man blev såå himla tagen och arg! Jag satt bara och skakade och blev ännu mer förbannad ju mer jag såg på programmet. Gårdagens program var en återblick från ett avsnitt som gått för ca 2 år sedan och just igår så fick man se hur denna "Louise" mådde och hade det idag. Fyy fasen alltså, hon måste ju vara helt förstörd stackars tjejen! Hon säger idag att hon varken har en mamma eller en pappa, vilket man verkligen förstår och stöttar henne med. Jisses, vem fasen skulle ens förlåta sin mamma om man blev utslängd som 10-åring och sedan få bo hos farmor medans sin pappa åkte in och ut från akutpsyk? Vaa?? Nää, inte jag i alla fall!!

Och sumeringen av detta är alltså?? Vart fanns mänskligeheten hos folket nere i Vetlanda?? Varför reagerade ingen? Hjälpte henne därifrån?? Stackarn fick uttstå så mycket!! Hur kan vårat Sverige tillåta detta?? Nää, jag fattar ingenting??

Ååh, nää. Jag blev sååå arg och blir det fortfarande när jag tänker på det.. Usch!! Man får ju verkligen SKÄMMAS!!!

Jaha, såå ska vi kanske skriva om nå andra roligare saker... Vad har hänt i veckan? Hmm, joo vi va hos mormor en sväng igår medans jag tränade. Sedan hem o sussa o jäste.. :-) Idag ha jag o Linus varit o hälsat på Madde o Felicia.. Dock så tjivaas ju Linus o Flisan lite me varann, men till slut när vi nästan skulle åka hem så började de springa på och allt va frid och fröjd.. :-) Dom e bra tokiga de små liven.. :-)

Imorn är det äntligen dags för Linus o mormors tågresa uppemot västra, som Linus har längtat!! Han pratar bara om att få åka tåg och buss numera..  "-Linus o momma åka tåge ti DisaJanne!" säger han ständigt.. Hehe, min lilla sötunge!! Komma sakna honom sååå...  Så imorn ska jag nog ta o städa ur bilen en sväng o sedan träna bort lite av de överflödiga man har kvar på magen.. :-)
Känns som ingenting händer och snart är de ju April, avresa emot Egypten och sol, bad o strand.. Myyys!! Linus kommer att älska att vara där, värsta delen är väl kanske att få honom på flyget.. Hoppas de går bra, fast orolig för de e man ju inte.. Komma nog gå suuper!! :-)

Ha suttit o slökikat på en film nu, "Theeth" heter den. Helt sjuk, så ha mest bara slöat igenom den.. Orka inte se... Man få väl bara en massa sjuka drömmar om att man "klipper ett o annat".. Ojojoj..

Sååå, nu är det dags för att soova.. Tänka på vårt sjuka samhälle som bara skiiten i barn som verkligen har det svårt och sjuka filmer som bara inte går att titta klart på..

Natti Natti!!!

/Mariana

Postat den 2009-02-19 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Jessica Karlsson den 2009-02-19 (22:13:50) http://iamjessi.blogg.se/

Hihi lilla Linus bebisen ska åka tåg, söt ungen! Jag blir så sugen på att åka utomlands så sluta skriva om att ni ska åka haha ;-). Inte blir det samtidigt som du och Linda kommer att åka eller? Puss och kram och godnatt på er!

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar