Mycke kvällssvammel bara... :-O2

Precis, när jag trodde att jag va klar med de flesta uppgifter till skolan så kom jag på redovisningen jag skulle ha på fredag. I min kurs Människan socialt och kulturellt. Jisses!! Men aja, sätter mig o gör klar den tänkte ja..
Och nu, några timmar senare så blev jag klar. Vilken rackarns tur man gick igenom och kikade för vad som komma skall. För de hade minst sagt inte vare roligt o sutti i stridens hetta imorn o fixa o trixa me de.. Nejnej.. :-)
Men nu e ja som sagt klar och måste givetvis in o blogga också innan läggdags. Hahaha.. Är man knas eller?!?!
Yepp!! :-D

Ikväll så ha jag o Linusen haft en riktig myskväll. Även fast han va sjukt trött o grinig så ha de mesta gått vägen måste ja säga. Vi badade tillsammans efter middagen o sen kröp vi upp i soffan o kikade lite på barnkanalen. Linus ville gärna ha popcorn, men njaaaee, de kan man ju inte mumsa i sig varje dag. Speciellt inte på veckorna!
De va då jag såg mitt härliga badrum, som jag dessutom inte hann me o städa ikväll. Men aja, de få bli imorgon. Allting hinner man med, bara man inte stressar sig fram. Så är de bara! Tål inte denna stress som man kan få över vissa saker och dessutom tar jag avstånd för sånt som ger mig stress.
Har baaaara dåliga vibbar för sånt.. Usch usch..

Men har en liten fundering... Numer så stöter man ju ofta på nya människor. Eller ja, Såklart gamla som man sett förr, men struntsamma.. De e så många som så gärna vill prestera och verkligen vara bättre än alla andra och dessutom i vissa fall gärna hittar på för att verka bättre?!?! Varför e de så? Varför kan man inte bara vara den man är och stå för sina brister och inte utge sig till att vara "bäst" och ha det mycket värre än alla andra för nån gångs skull?? Jag förstår bara inte!! De e så många gånger detta händer i det vanliga livet, och iochmed min utbildning nu har detta fått mig till att fundera på detta ofta.
Och sedan lägga märke på hur faktiskt folk kan vara. Att man ofta hittar på saker bara för att "verka" bättre. Men i själva verket är det ju faktiskt så att det oftast lyser igenom vilken personen är och sedan att de själva inte vet vad de sagt och att det kommer fram annat vid nästa tillfälle.. Iiiinte bra enligt mig!
Men gör så... Fundera, så ska ni få se själv. Hur många är de inte runtom oss?? Hur många är det egentligen som är ärliga rakt igenom?? Hur många står för sina brister och gör något bra utav dem istället för att förnedra sig själv??
Mmm, ni kan ju se själva. Å om ni har något o säga till om så kommentera gära. De gör mig inget!! :-)

Men vet ni en till sak... Jag vet inte hur ja ska göra med hårfärgen?!?!? Gaaalen beslutsångest.. Meeen, saknar mitt blonda svall något så fruktansvärt så ja vet inte om ja komma vara brunett så länge till.. :-O
Jaa, de e faktiskt så. Och jag önskar att min syster yster kunde rådgöra me mig, även fast ja vet hur hon tycker och vad jag passar i etc. Fast kan man göra de liiite ljusare eller ska man blonda ner de rejält??
Gaaaash, vad jag har ångest över detta! De värsta e väl att jag vet att just nu mår mitt hår tokbra och jag tappar inte alls lika mycke hår som förut och de e inte de minsta slitet heller.. :-)
Vad tycker ni?? Säg säg säg!!! Alltid roligt o veta vad andra tycker.. :-) Blond, Brunett??

 <--Blooooond!!!

 <-- Bruneeett!!!

Okej, nu va ja ju liiiite rundare i fejjan på de ena kortet. Men va gör de?? Lika bra må ja för de!! Haha.. Jag jobbar ju på den biten. Bli en tajt tjej me mycket mycket innanför pannan och vet vad jag gör!! :-D

Näpps, kila ner i sängs nu medans ögonen fylls me gruuus.. Shit, vilken trötthet som kom över mig! O´hoj va bra!! Natti Natti... Å glöm nu inte... Vad tycker ni?? :-D

/Mariana

Postat den 2011-02-09 i Allmänt | Trackbacks ()

Postat av Sabina den 2011-02-10 (08:21:50)

Brunett. Även fast jag tycker blond är otroligt fint så passar du faktiskt bättre som brunett, ditt hår mår ju så mycket bättre också! Kunde jag skulle jag vara blondin, men har inte en hår kvalitet för det.. Vi får ha roligt som brunetter ändå, och än har jag inte märkt att det var roligare som blondin (:

Postat av pernilla den 2011-02-11 (11:13:18) http://pumzan.blogg.se/

blond.. blondiner har roligare ;) fast du ska välja det DU trivs bäst i! åå du skrev att inte många är ärliga och står för sina brister. Jag gör det.. så helt rakt igenom :) å se så bra det blir...hehe

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Senaste posterna

Arkiv

Länkar